"BRAK IZ SNOVA" Nemački mediji o udruživanju hrvatske firme sa Folksvagenom i Bugatijem
Iz Bugatija kažu da se ne izjašnjavaju o budućnosti brenda
Nemački mediji nagađaju o mogućnosti da koncern Folksvagen svoju marku Bugati prepusti kompaniji hrvatskog preduzetnika Mate Rimca. Jer to bi mogla biti idealna kombinacija - i za Porše.
Srpski klubovi u kvalifikacijama za Ligu Evrope ti donose vrhunski NOVČANI BONUS
ČAS GORE ČAS DOLE! Ovo je razlog zbog čega u Srbiji trenutno skače cena goriva, a evo kada sledi POJEFTINJENJE
SRPSKI VOĆARI SE HVATAJU ZA GLAVU: Nadali se dobroj zaradi, a sada prodaju po ČETIRI PUTA MANJOJ CENI
Nagađanja kako bi koncern Folksvagen mogao prodati svoju marku luksuznih sportskih vozila Bugati traju već neko vreme: o tome je već pisao časopis Manager Magazin, a ove nedelje je i britanski Car Magazine objavio kako će novi vlasnik postati hrvatska firma Rimac Automobili.
- Mi se ne izjašnjavamo o budućnosti brenda - čuje se iz sedišta kompanije (Bugatti) u Molshajmu kod Strazbura. Slično se može čuti i iz sedišta Folksvagena. Već je bilo glasina i o mogućoj prodaji drugih luksuznih marki kao što su Bentli i Lambordžini ili proizvođača motocikala Dukati - podseća Frankfurter Allgemeine Zeitung, iznoseći svoje sumnje.
- Bugati je objavio kako se fokusira na tekuće poslove i iz trenutnog ugla, nema razloga zašto bi došao novi vlasnik ove marke veoma skupih sportskih automobila i sa po 1.500 konjskih snaga. Prema poslednjim podacima brend u ovom koncernu posluje pozitivno, 2019. su prodata 82 vozila. I u tekućoj godini Bugatti srazmerno dobro prolazi kroz krizu. Pandemija korone nije tako teško pogodila posao sa luksuznim proizvodima kao masovne proizvode, iako i tu ima manje potražnje - piše ovaj list.
Ipak, list Suddeutsche Zeitung je mnogo konkretniji: "Folksvagen želi da proda Bugati" i odmah u podnaslovu "Marka treba postati hrvatska. Porše u tom poslu ima odlučujuću ulogu." Jer autor minhenskog lista Georg Kašer piše kako je "prema jednoglasnim izvorima bar za Bugati istekao rok. Folksvagen mora koncentrisati svoje resurse kako bi uspeo u svom ambicioznom investicionom programu sa težištem na električnoj mobilnosti, digitalizaciji i autonomnoj vožnji."
Savršen posao
Sudeutsche Zeitung objašnjava kako je plan Folksvagena da proda Bugati - ali da ga zapravo zadrži, jer bi preko svoje marke Porše povećao svoj udeo u hrvatskoj tehnološkoj kompaniji za proizvodnju sportskih vozila Rimac.
Prema informacijama SZ-a, zauzvrat će Porše povećati svoju udeo u kompaniji Rimac na 49 odsto. Firma iz Štutgarta je već 2018. preuzela 10 odsto Rimca i taj udeo kasnije povećala na 15,5 procenata. Kompanija koju je osnovao Hrvat Mate Rimac spada u vodeće svetske specijaliste u elektromobilnosti, tehnici baterija i zahtevne elektronike. Eksperimentalni primerak za tehničku stručnost je već drugi supersportski automobil nazvan C-Two, takozvani hypercar sa 1.914 konjskih snaga snažnim elektromotorom i voznim osobinama koje su bez konkurencije i koji je neposredno pred serijskom proizvodnjom."
Minhenski list nagađa kako bi to mogao biti "brak iz snova": cena za Bugati bi bila "negde u trocifrenom milionskom iznosu srednje veličine" koji bi preko Poršea došao u vlasništvo Rimca, a zauzvrat bi i ova nemačka kompanija "mogla profitirati od know-how koji ima Rimac".
- Tek 32 godine stari Rimac bi sa svoje strane s Bugatijem mogao dobiti savršen nastup na tržištu, zajedno s odgovarajućom infrastrukturom za njegove potpuno električne supersportske automobile koji se rade u minimalnim serijama. Nedavno je Rimac viđen u Molshajmu u Elsasu, gde se uglavnom ručno sklapa Bugati Chiron, naslednik modela Veyron u ateljeu same kuće. Interesent je navodno bio impresioniran - javlja minhenski list.
Süddeutsche Zeitung u svom broju od ovog petka piše i kako je uprava koncerna Folksvagen zapravo već prošle nedelje odlučila prihvatiti taj posao i jedino još nedostaje odobrenje nadzornog odbora giganta Folksvagen. No, i dodaje kako će to "uz verovatnost koja se graniči sa sigurnošću" značiti i odlazak sadašnjeg šefa marke Bugati Štefana Vinkelmana, ali kako se o svemu tome nije želeo izjasniti ni Vinkelman, niti šef Poršea Oliver Blum.