"БРАК ИЗ СНОВА" Немачки медији о удруживању хрватске фирме са Фолксвагеном и Бугатијем
Из Бугатија кажу да се не изјашњавају о будућности бренда
Немачки медији нагађају о могућности да концерн Фолксваген своју марку Бугати препусти компанији хрватског предузетника Мате Римца. Јер то би могла бити идеална комбинација - и за Порше.
Српски клубови у квалификацијама за Лигу Европе ти доносе врхунски НОВЧАНИ БОНУС
ЧАС ГОРЕ ЧАС ДОЛЕ! Ово је разлог због чега у Србији тренутно скаче цена горива, а ево када следи ПОЈЕФТИЊЕЊЕ
СРПСКИ ВОЋАРИ СЕ ХВАТАЈУ ЗА ГЛАВУ: Надали се доброј заради, а сада продају по ЧЕТИРИ ПУТА МАЊОЈ ЦЕНИ
Нагађања како би концерн Фолксваген могао продати своју марку луксузних спортских возила Бугати трају већ неко време: о томе је већ писао часопис Манагер Магазин, а ове недеље је и британски Цар Магазине објавио како ће нови власник постати хрватска фирма Римац Аутомобили.
- Ми се не изјашњавамо о будућности бренда - чује се из седишта компаније (Bugatti) у Молсхајму код Стразбура. Слично се може чути и из седишта Фолксвагена. Већ је било гласина и о могућој продаји других луксузних марки као што су Бентли и Ламборџини или произвођача мотоцикала Дукати - подсећа Франкфуртер Allgemeine Зеитунг, износећи своје сумње.
- Бугати је објавио како се фокусира на текуће послове и из тренутног угла, нема разлога зашто би дошао нови власник ове марке веома скупих спортских аутомобила и са по 1.500 коњских снага. Према последњим подацима бренд у овом концерну послује позитивно, 2019. су продата 82 возила. И у текућој години Bugatti сразмерно добро пролази кроз кризу. Пандемија короне није тако тешко погодила посао са луксузним производима као масовне производе, иако и ту има мање потражње - пише овај лист.
Ипак, лист Suddeutsche Зеитунг је много конкретнији: "Фолксваген жели да прода Бугати" и одмах у поднаслову "Марка треба постати хрватска. Порше у том послу има одлучујућу улогу." Јер аутор минхенског листа Георг Кашер пише како је "према једногласним изворима бар за Бугати истекао рок. Фолксваген мора концентрисати своје ресурсе како би успео у свом амбициозном инвестиционом програму са тежиштем на електричној мобилности, дигитализацији и аутономној вожњи."
Савршен посао
Sudeutsche Зеитунг објашњава како је план Фолксвагена да прода Бугати - али да га заправо задржи, јер би преко своје марке Порше повећао свој удео у хрватској технолошкој компанији за производњу спортских возила Римац.
Према информацијама СЗ-а, заузврат ће Порше повећати своју удео у компанији Римац на 49 одсто. Фирма из Штутгарта је већ 2018. преузела 10 одсто Римца и тај удео касније повећала на 15,5 процената. Компанија коју је основао Хрват Мате Римац спада у водеће светске специјалисте у електромобилности, техници батерија и захтевне електронике. Експериментални примерак за техничку стручност је већ други суперспортски аутомобил назван C-Two, такозвани hypercar са 1.914 коњских снага снажним електромотором и возним особинама које су без конкуренције и који је непосредно пред серијском производњом."
Минхенски лист нагађа како би то могао бити "брак из снова": цена за Бугати би била "негде у троцифреном милионском износу средње величине" који би преко Поршеа дошао у власништво Римца, а заузврат би и ова немачка компанија "могла профитирати од know-how који има Римац".
- Тек 32 године стари Римац би са своје стране с Бугатијем могао добити савршен наступ на тржишту, заједно с одговарајућом инфраструктуром за његове потпуно електричне суперспортске аутомобиле који се раде у минималним серијама. Недавно је Римац виђен у Молсхајму у Елсасу, где се углавном ручно склапа Бугати Chiron, наследник модела Veyron у атељеу саме куће. Интересент је наводно био импресиониран - јавља минхенски лист.
Süddeutsche Зеитунг у свом броју од овог петка пише и како је управа концерна Фолксваген заправо већ прошле недеље одлучила прихватити тај посао и једино још недостаје одобрење надзорног одбора гиганта Фолксваген. Но, и додаје како ће то "уз вероватност која се граничи са сигурношћу" значити и одлазак садашњег шефа марке Бугати Штефана Винкелмана, али како се о свему томе није желео изјаснити ни Винкелман, нити шеф Поршеа Оливер Блум.