BROJNI PROJEKTI REKONSTRUKCIJE ŽELEZNIČKOG SAOBRAĆAJA! U Srbiji su vozovi ponovo u modi - prugom će se ići i preko 200 km/h
Ako je suditi po najavama, od sledeće godine ponovo bi Železnicom moglo da se putuje od Beograda do Ljubljane.
Za one malo starije i nostalgičare, koje vežu lepe uspomene putovanja vozom, ovo je dobra vest ali je činjenica i da postoje mnogi putni pravci gde ovim prevoznim sredstvom, još uvek ne može da se stigne.
Razlog za to su brojni projekti rekonstrukcije železničkog saobraćaja, koji su u toku, zbog kojih nije moguće do mnogih mesta u Srbiji, ali i inostranstvu stići vozom. Kada se ti projekti završe, kako se najavljuje, umesto sporim prugama stizaće se brzim, što bi zaboravljenom vozu, u koji mnogi iz mlađih generacija nisu ni ušli, vratilo popularnost.
PRESEDNIK NADZORNOG ODBORA EPS-a ČESTITAO NOVU GODINU: Osvrnuo se na probleme iz proteklih nedelja, ali najavio i velike projekte
Od danas 300.000 dinara za prvo dete, za drugo i treće po 100.000 jednokratno
DETALJAN SPISAK PROMENA: Ovo je deset najznačajnijih novina koje se tiču svih građana, a važe od danas
Ta popularnost je već vidljiva na prugama koje su rekonstruisane, poput one do Valjeva, gde je sve više putnika, ali nje nema još na mnogim drugim deonicama. Za sada vozom ne možete iz Beograda direktno do Novog Sada, Subotice, Zaječara i drugih gradova istočne ali i južne Srbije. Situcija je još gora što se tiče inostranstva jer su putovanja železnicom moguća samo do Bara. Za sve druge inostrane destinacije, pa i one najbliže u regionu, moraćete da birate neko drugo prevozno sredstvo bar ako krećete iz Beograda.
Iz Ministartsva saobraćaja najavljuju da će se situacija već od naredne godine značajno izmeniti jer su u toku veliki infrastrukturni železničke investicije. Prva je ona vezana za Novi Sad. Naime, brzi vozovi su već stigli za ovu deonicu a radovi bi trebalo da se završe do kraja ove ili početkom sledeće godine. Testiranje pruge i vozova obaviće se u januaru i februaru 2022. godine, početak saobraćaja predviđen je za kraj februara ili početak marta.
Ovakvu privilegiju naredne godine mogli bi da imaju i putnici koji bi da obiđu Suboticu. Naime, planirana rekonstrukcija i modernizacija pruge Subotica - Horgoš - Državna granica, u dužini od 26,6 kilometara trebalo bi da se završi do leta, što je pre roka od ugovorenih obaveza.
- Investiciona vrednost svih radova za rekonstrukciji i modernizaciji železničke pruge Subotica - Horgoš - Državna granica (Segedin) je 87 miliona evra. Ugovor o izvođenju radova je zaključen juna 2021. sa rokom izgradnje od 14 meseci, tako da je zvaničan rok za završetak radova 10. novembar 2022. ali je izvođač najavio da će radovi biti završeni u leto 2022. Nakon rekonstrukcije, pruga će biti jednokolosečna, elektrificirana i osposobljena za brzine do 120 km/sat. Donji stroj pruge biće rekonstruisan za brzine do 160 km/sat, dok će gornji stroj pruge zajedno sa signalno-sigurnosnim, telekomunikacionim i stabilnim postrojenjima elektro vuče biti rekonstruisan za brzinu do 120 km/sat - naveli su nedavno iz Ministarstva saobraćaja.
Rekonstrukcija ove deonice pruge je izuzetno važna jer kada se pusti u saobraćaj može da otpočne potpuna obustava saobraćaja na mađarskoj deonici pruge Кiškunhalaš - Subotica, a pravac Segedin - Horgoš - postaje glavni alternativni pravac za vreme rekonstrukcije i izgradnje dvokolosečne pruge Novi Sad - Subotica - Državna granica.
Do Niša malo teže
Na ovakvu privilegiju putovanja neće moći tako brzo da računaju putnici koji bi iz Beograda želeli do Niša da stignu vozom jer je rekonstrukcija pruge tek počela.
- Za izgradnju i rekonsturkciju brze pruge od Beograda do Niša, izdvojiće se 1,8 milijardi evra, od toga donacija Evropske Unije je oko 700 miliona eura. Projekat obuhvata radove na rekonstrukciji i modernizaciji pruge koji trebaju da obezbede da pruga bude dvokolosečna na celoj dužini od Beograd do Niša sa projektovanim brzinama do 200 km/h, na više od 50% od cele deonice i elementima trase koji će omogućiti organizaciju saobraćaja i putničkih i teretnih vozova - kažu iz Ministarstva saobraćaja.
Takođe, projekat obuhvata i rekonstrukciju stanica i stajališta kao i ugradnju savremenih sistema signalizacija i upravljanja saobraćajem. Planirana je i denivelacija svih putnih prelaza na pruzi. Projekat obuhvata i obnovu deonica na teritoriji Beogradskog i Niškog železničkog čvora.
Dakle, ako je neko poželeo da tokom novogodišnjih praznika se priseti nekih prošlih vremena i svojoj porodici priušti nostalgično iskustvo putovanja vozom, za mnoge destinacije to neće moći da uradi.