БРОЈНИ ПРОЈЕКТИ РЕКОНСТРУКЦИЈЕ ЖЕЛЕЗНИЧКОГ САОБРАЋАЈА! У Србији су возови поново у моди - пругом ће се ићи и преко 200 км/х
Ако је судити по најавама, од следеће године поново би Железницом могло да се путује од Београда до Љубљане.
За оне мало старије и носталгичаре, које вежу лепе успомене путовања возом, ово је добра вест али је чињеница и да постоје многи путни правци где овим превозним средством, још увек не може да се стигне.
Разлог за то су бројни пројекти реконструкције железничког саобраћаја, који су у току, због којих није могуће до многих места у Србији, али и иностранству стићи возом. Када се ти пројекти заврше, како се најављује, уместо спорим пругама стизаће се брзим, што би заборављеном возу, у који многи из млађих генерација нису ни ушли, вратило популарност.
ПРЕСЕДНИК НАДЗОРНОГ ОДБОРА ЕПС-а ЧЕСТИТАО НОВУ ГОДИНУ: Осврнуо се на проблеме из протеклих недеља, али најавио и велике пројекте
Од данас 300.000 динара за прво дете, за друго и треће по 100.000 једнократно
ДЕТАЉАН СПИСАК ПРОМЕНА: Ово је десет најзначајнијих новина које се тичу свих грађана, а важе од данас
Та популарност је већ видљива на пругама које су реконструисане, попут оне до Ваљева, где је све више путника, али ње нема још на многим другим деоницама. За сада возом не можете из Београда директно до Новог Сада, Суботице, Зајечара и других градова источне али и јужне Србије. Ситуција је још гора што се тиче иностранства јер су путовања железницом могућа само до Бара. За све друге иностране дестинације, па и оне најближе у региону, мораћете да бирате неко друго превозно средство бар ако крећете из Београда.
Из Министартсва саобраћаја најављују да ће се ситуација већ од наредне године значајно изменити јер су у току велики инфраструктурни железничке инвестиције. Прва је она везана за Нови Сад. Наиме, брзи возови су већ стигли за ову деоницу а радови би требало да се заврше до краја ове или почетком следеће године. Тестирање пруге и возова обавиће се у јануару и фебруару 2022. године, почетак саобраћаја предвиђен је за крај фебруара или почетак марта.
Овакву привилегију наредне године могли би да имају и путници који би да обиђу Суботицу. Наиме, планирана реконструкција и модернизација пруге Суботица - Хоргош - Државна граница, у дужини од 26,6 километара требало би да се заврши до лета, што је пре рока од уговорених обавеза.
- Инвестициона вредност свих радова за реконструкцији и модернизацији железничке пруге Суботица - Хоргош - Државна граница (Сегедин) је 87 милиона евра. Уговор о извођењу радова је закључен јуна 2021. са роком изградње од 14 месеци, тако да је званичан рок за завршетак радова 10. новембар 2022. али је извођач најавио да ће радови бити завршени у лето 2022. Након реконструкције, пруга ће бити једноколосечна, електрифицирана и оспособљена за брзине до 120 км/сат. Доњи строј пруге биће реконструисан за брзине до 160 км/сат, док ће горњи строј пруге заједно са сигнално-сигурносним, телекомуникационим и стабилним постројењима електро вуче бити реконструисан за брзину до 120 км/сат - навели су недавно из Министарства саобраћаја.
Реконструкција ове деонице пруге је изузетно важна јер када се пусти у саобраћај може да отпочне потпуна обустава саобраћаја на мађарској деоници пруге Кишкунхалаш - Суботица, а правац Сегедин - Хоргош - постаје главни алтернативни правац за време реконструкције и изградње двоколосечне пруге Нови Сад - Суботица - Државна граница.
До Ниша мало теже
На овакву привилегију путовања неће моћи тако брзо да рачунају путници који би из Београда желели до Ниша да стигну возом јер је реконструкција пруге тек почела.
- За изградњу и реконстуркцију брзе пруге од Београда до Ниша, издвојиће се 1,8 милијарди евра, од тога донација Европске Уније је око 700 милиона еура. Пројекат обухвата радове на реконструкцији и модернизацији пруге који требају да обезбеде да пруга буде двоколосечна на целој дужини од Београд до Ниша са пројектованим брзинама до 200 км/х, на више од 50% од целе деонице и елементима трасе који ће омогућити организацију саобраћаја и путничких и теретних возова - кажу из Министарства саобраћаја.
Такође, пројекат обухвата и реконструкцију станица и стајалишта као и уградњу савремених система сигнализација и управљања саобраћајем. Планирана је и денивелација свих путних прелаза на прузи. Пројекат обухвата и обнову деоница на територији Београдског и Нишког железничког чвора.
Дакле, ако је неко пожелео да током новогодишњих празника се присети неких прошлих времена и својој породици приушти носталгично искуство путовања возом, за многе дестинације то неће моћи да уради.