Cene putarine NAJVIŠE NA BALKANU! Zbog čega je to tako?
Problem je u tome što se gradnja auto-puteva u zemljama regiona finansira iz sredstava od naplate korišćenja auto-puta.
Iako zemlje Evropske unije imaju daleko bolji standard od balkanskih, Srbija, BiH, pa čak i Hrvatska koja je u EU, mogu da se "pohvale" najvišim cenama putarina.
Istraživalo se zašto, a sagovornik o ovoj temi je Safudin Čengić, iz Udruženja poslodavaca Federacije BiH.
NESTAŠICA JE SVINJETINE, ali oni su našli način kako da prebrode taj problem!
DOBRA VEST ZA MEDICINARE: Od danas počinje primena Posebnog kolektivnog ugovora u zdravstvu
PODIVLJALE CENE ZLATA: Tenzije na Bliskom istoku vinule su "sigurnu luku" na najviši nivo u poslednjih SEDAM GODINA
Prema podacima javnih preduzeća, iznos putarine na pređenih deset kilometara u FBiH iznosi 0,60, u RS 0,48, u Hrvatskoj 0,64, a u Srbiji 0,33 evra.
- Očito da se na prostorima bivše Jugoslavije sve pokušava preliti na korisnike auto-puteva, i zbog toga se i određuju cene koje su neprimerene za naše uslove. Kada poredimo cene auto-puteva u bilo kojoj evropskoj državi sa cenama koje su u Bosni i Hercegovini, dolazimo do podatka da su bosanskohercegovačke cene skuplje, i da za ono malo auto-puta što imamo plaćamo nesrazmerno visoku cenu- navodi Čengić.
Cene godišnjih karata u BiH su višestruko više od onih u Sloveniji, Austriji, Slovačkoj, a u Srbiji se, takođe, cena godišnje karte određuje tako što se iznos putarine za određeni deo auto-puta pomnoži sa 400. U Hrvatskoj ova opcija ne postoji, ali se ostvaruju popusti u slučaju elektronske naplate putarine.
Čengić kaže da je problem u tome što se gradnja auto-puteva u zemljama regiona finansira iz sredstava od naplate korišćenja auto-puta, dok se u mnogim drugim zemljama crpe resursi iz budžeta države i iz sredstava koncesionara koji će eksploatisati takve auto-puteve.
U Bosni i Hercegovini je dodatni problem što je i pitanje izgradnje auto-puta u rukama politike. Ima situacija gde se od izgrađenih nešto više od 100 kilometara auto-puta, 80 kilometara nalazi u centralnom delu zemlje (deonica između Zenice i Tarčina), dok 20-ak kilometara čine deonice na severu i jugu zemlje. Ostatak, koji bi trebalo povezati na panevropski Koridor Vc, čeka na realizaciju.
- Svaka država prvo gradi auto-puteve tamo gde je najveća frekvencija i gde je isplativost te gradnje, dok mi u Bosni i Hercegovini gradimo auto-put koji od naplate putarina ne može pokriti ni plate onih koji rade na naplatnim rampama. Normalno da svaka ekonomija zavisi od kvalitetne infrastrukture i da bi za nas, kao poslodavca, bilo iznimno važno da imamo ne jedan, već nekoliko auto-puteva u nekoliko pravaca - zaključuje Čengić.
SRBIJA ZARADILA 20 MILIONA EVRA NA ZLATU! Jedan potez predsednika Vučića doneo je pravo bogatstvo Srbiji!
Nezapamćena poseta tokom praznika: Ski centar Kopaonik oborio apsolutno sve rekorde
Prva izjava Vučića nakon puštanja Turskog toka u rad: Gas je pitanje razvoja naše industrije i stabilnosti! (VIDEO)
OD 1. JULA NOVI fiskalni računi! Ovaj trend je u EU već aktuelan, a ubrzo stiže i u Srbiju
Vučić iz Istanbula: Turski tok je od ogromnog značaja za privlačenje investicija i budućnost Srbije (FOTO)