Цене путарине НАЈВИШЕ НА БАЛКАНУ! Због чега је то тако?
Проблем је у томе што се градња ауто-путева у земљама региона финансира из средстава од наплате коришћења ауто-пута.
Иако земље Европске уније имају далеко бољи стандард од балканских, Србија, БиХ, па чак и Хрватска која је у ЕУ, могу да се "похвале" највишим ценама путарина.
Истраживало се зашто, а саговорник о овој теми је Сафудин Ченгић, из Удружења послодаваца Федерације БиХ.
НЕСТАШИЦА ЈЕ СВИЊЕТИНЕ, али они су нашли начин како да преброде тај проблем!
ДОБРА ВЕСТ ЗА МЕДИЦИНАРЕ: Од данас почиње примена Посебног колективног уговора у здравству
ПОДИВЉАЛЕ ЦЕНЕ ЗЛАТА: Тензије на Блиском истоку винуле су "сигурну луку" на највиши ниво у последњих СЕДАМ ГОДИНА
Према подацима јавних предузећа, износ путарине на пређених десет километара у ФБиХ износи 0,60, у РС 0,48, у Хрватској 0,64, а у Србији 0,33 евра.
- Очито да се на просторима бивше Југославије све покушава прелити на кориснике ауто-путева, и због тога се и одређују цене које су непримерене за наше услове. Када поредимо цене ауто-путева у било којој европској држави са ценама које су у Босни и Херцеговини, долазимо до податка да су босанскохерцеговачке цене скупље, и да за оно мало ауто-пута што имамо плаћамо несразмерно високу цену- наводи Ченгић.
Цене годишњих карата у БиХ су вишеструко више од оних у Словенији, Аустрији, Словачкој, а у Србији се, такође, цена годишње карте одређује тако што се износ путарине за одређени део ауто-пута помножи са 400. У Хрватској ова опција не постоји, али се остварују попусти у случају електронске наплате путарине.
Ченгић каже да је проблем у томе што се градња ауто-путева у земљама региона финансира из средстава од наплате коришћења ауто-пута, док се у многим другим земљама црпе ресурси из буџета државе и из средстава концесионара који ће експлоатисати такве ауто-путеве.
У Босни и Херцеговини је додатни проблем што је и питање изградње ауто-пута у рукама политике. Има ситуација где се од изграђених нешто више од 100 километара ауто-пута, 80 километара налази у централном делу земље (деоница између Зенице и Тарчина), док 20-ак километара чине деонице на северу и југу земље. Остатак, који би требало повезати на паневропски Коридор Вц, чека на реализацију.
- Свака држава прво гради ауто-путеве тамо где је највећа фреквенција и где је исплативост те градње, док ми у Босни и Херцеговини градимо ауто-пут који од наплате путарина не може покрити ни плате оних који раде на наплатним рампама. Нормално да свака економија зависи од квалитетне инфраструктуре и да би за нас, као послодавца, било изнимно важно да имамо не један, већ неколико ауто-путева у неколико праваца - закључује Ченгић.
СРБИЈА ЗАРАДИЛА 20 МИЛИОНА ЕВРА НА ЗЛАТУ! Један потез председника Вучића донео је право богатство Србији!
Незапамћена посета током празника: Ски центар Копаоник оборио апсолутно све рекорде
Прва изјава Вучића након пуштања Турског тока у рад: Гас је питање развоја наше индустрије и стабилности! (ВИДЕО)
ОД 1. ЈУЛА НОВИ фискални рачуни! Овај тренд је у ЕУ већ актуелан, а убрзо стиже и у Србију
Вучић из Истанбула: Турски ток је од огромног значаја за привлачење инвестиција и будућност Србије (ФОТО)