Ceo svet je "odlepio" za novom atrakcijom: Crni petak i Sajber ponedeljak padaju u zaborav, evo o čemu je reč
Prvo je bio Crni petak, zatim Sajber ponedeljak, a sada potrošači imaju razlog da kupuju na mreži još jedan dan duže.
"Putnički utorak", koji se održava u utorak nakon američkog Dana zahvalnosti, fokusira se na popuste na putovanja, umesto na televizore sa ravnim ekranom.
Interesovanje za pretragu za „Travel Tuesday“ poraslo je za više od 500 odsto od 2021. do 2023. godine, prema izveštaju koji je u četvrtak objavio "McKinsey & Company".
Pretraga je najintenzivnija među potrošačima u Sjedinjenim Američkim Državama i Kanadi, ali interesovanje raste i u Australiji, Ujedinjenom Kraljevstvu, Holandiji i Španiji.
Međutim, to ne sprečava azijske kompanije da se uključe u prodaju kako bi dosegle globalnu klijentelu.
Kristen Dženings Graf, direktorka prodaje i marketinga u eko-odmaralištu "Bavah Reserve" na indonežanskim ostrvima Riau, istakla je da je njena kompanija prvi put pokrenula promociju „Travel Tuesday“ 2023. godine.
- Imali smo ponudu koja je bila izbor - nadogradnja, popust ili jedan besplatan let - rekla je ona. „To nam je donelo dobru prodaju.”
Letovi, hoteli i krstarenja
Mekinzijev izveštaj pod nazivom „Putnički utorak je stvaran – i raste“ pokazao je da su prošle godine, 28. novembra 2023, rezervacije hotela, avio-karata i krstarenja među američkim putnicima zabeležile porast tokom „Putničkog utorka“.
Rezervacije avio-kompanija su tog dana skočile za više od 60 odsto, a krstarenja za više od 50 odsto, u odnosu na dvonedeljni period pre i posle, navodi se u izveštaju.
Rezervacije hotela su, takođe, skočile za 28 odsto, iako su ih neznatno pomračile rezervacije napravljene dan ranije, a to je bio Sajber ponedeljak, navodi se u izveštaju. Pretrage za „Cyber Monday“ su daleko veće od „Travel Tuesday“, ali interesovanje za prvi opada, pokazalo je.
- Rezervacije putovanja napravljene u utorak su nadmašile one napravljene u Sajber ponedeljak - rekao je Rajan Man, partner u Mekinzijevoj praksi za putovanja, logistiku i infrastrukturu i jedan od autora izveštaja.
Ali Man upozorava da "Travel Tuesday" možda neće učiniti za turističku industriju ono što je Crni petak učinio za maloprodaju.
U oba dana potrošači traže najbolje ponude.
- Ali za razliku od nekih impulsnih kupovina koje potrošači vrše na Crni petak, rezervacije putovanja mogu zahtevati više planiranja - rekao je on.
Više od polovine Amerikanaca (58%) kaže da radije troše novac na putovanja umesto na kupovinu, prema Zimskoj anketi o putovanjima iz 2024. kompanije za lične finansije "ValletHub".
Globalno istraživanje "Amek Trendek-a" iz 2024. na više od 13.000 odraslih koji zarađuju najmanje 50.000 dolara godišnje pokazalo je da je otprilike svaki treći ispitanik rekao da planira da pruži „iskustvo“ nekom značajnom drugom ili svojoj deci. Stopa je skočila još više za prijatelje, sa skoro 70% ispitanika koji su rekli da bi radije dali iskustvo ili izleti preko materijalnog poklona, prema istraživanju.
Najbolja iskustva bila su za zabavu (59%) i putovanja (54%), prema istraživanju "Amek" objavljenom u septembru.
Srbija Danas/CNBC