Цео свет је "одлепио" за новом атракцијом: Црни петак и Сајбер понедељак падају у заборав, ево о чему је реч
Прво је био Црни петак, затим Сајбер понедељак, а сада потрошачи имају разлог да купују на мрежи још један дан дуже.
"Путнички уторак", који се одржава у уторак након америчког Дана захвалности, фокусира се на попусте на путовања, уместо на телевизоре са равним екраном.
Интересовање за претрагу за „Травел Tuesday“ порасло је за више од 500 одсто од 2021. до 2023. године, према извештају који је у четвртак објавио "McKinsey & Company".
Претрага је најинтензивнија међу потрошачима у Сједињеним Америчким Државама и Канади, али интересовање расте и у Аустралији, Уједињеном Краљевству, Холандији и Шпанији.
Међутим, то не спречава азијске компаније да се укључе у продају како би досегле глобалну клијентелу.
Кристен Џенингс Граф, директорка продаје и маркетинга у еко-одмаралишту "Бавах Ресерве" на индонежанским острвима Риау, истакла је да је њена компанија први пут покренула промоцију „Травел Tuesday“ 2023. године.
- Имали смо понуду која је била избор - надоградња, попуст или један бесплатан лет - рекла је она. „То нам је донело добру продају.”
Летови, хотели и крстарења
Мекинзијев извештај под називом „Путнички уторак је стваран – и расте“ показао је да су прошле године, 28. новембра 2023, резервације хотела, авио-карата и крстарења међу америчким путницима забележиле пораст током „Путничког уторка“.
Резервације авио-компанија су тог дана скочиле за више од 60 одсто, а крстарења за више од 50 одсто, у односу на двонедељни период пре и после, наводи се у извештају.
Резервације хотела су, такође, скочиле за 28 одсто, иако су их незнатно помрачиле резервације направљене дан раније, а то је био Сајбер понедељак, наводи се у извештају. Претраге за „Cyber Monday“ су далеко веће од „Травел Tuesday“, али интересовање за први опада, показало је.
- Резервације путовања направљене у уторак су надмашиле оне направљене у Сајбер понедељак - рекао је Рајан Ман, партнер у Мекинзијевој пракси за путовања, логистику и инфраструктуру и један од аутора извештаја.
Али Ман упозорава да "Травел Tuesday" можда неће учинити за туристичку индустрију оно што је Црни петак учинио за малопродају.
У оба дана потрошачи траже најбоље понуде.
- Али за разлику од неких импулсних куповина које потрошачи врше на Црни петак, резервације путовања могу захтевати више планирања - рекао је он.
Више од половине Американаца (58%) каже да радије троше новац на путовања уместо на куповину, према Зимској анкети о путовањима из 2024. компаније за личне финансије "ValletHub".
Глобално истраживање "Амек Трендек-а" из 2024. на више од 13.000 одраслих који зарађују најмање 50.000 долара годишње показало је да је отприлике сваки трећи испитаник рекао да планира да пружи „искуство“ неком значајном другом или својој деци. Стопа је скочила још више за пријатеље, са скоро 70% испитаника који су рекли да би радије дали искуство или излети преко материјалног поклона, према истраживању.
Најбоља искуства била су за забаву (59%) и путовања (54%), према истраживању "Амек" објављеном у септембру.
Србија Данас/ЦНБЦ