"Čuvarkuća" podrška potrošačima, proizvođačima i domaćoj ekonomiji
Žig "Čuvarkuća" dodeljuje se na tri godine proizvodima koji u smo sastavu imaju 80 odsto domaćih resursa, sa mogućnošću resertifikacije.
Kompanija "Veropulos", jedan od vodećih trgovinskih lanaca u Srbiji, podržala je projekat Privredne komore Srbije "Stvarano u Srbiji" i dodelu kolektivnog žiga "Čuvarkuća" visokokvalitetnim proizvodima stvorenim domaćim resursima, izjavio je Mark Ernest Garofani generalni direktor "Veropulos Srbija".
Holandska rešenja za srpski sektor jagodastog voća: Unaprediti kvalitet i kvantitet proizvodnje
KORONA PREPOLOVILA BROJ TURISTA! Pad od 50 procenata u odnosu na prošlu godinu
- Organizovaćemo niz promotivnih akcija u našim maloprodajnim lancima "Super vero" da "čuvarkuće" približimo potrošačima, a bićemo i snažna podrška malim proizvođačima sa kojima sarađujemo da se bore da dobiju ovaj žig, rekao je Garofani na panel diskusiji "Jedinstvena oznaka za kvalitet domaćeg proizvoda", koja je održana u okviru trodnevne konferencije "Belgrade food show" - rekao je Mark Ernest Garofani generalni direktor "Veropulos Srbija".
- Srbija ima čime da se ponosi, ima kvalitetne proizvode, mnogo kvalitetnije nego drugi. Bio sam oduševljen kada sam video projekat "Stvarano u Srbiji" i žig "Čuvarkuća" koji je pokrenula Komora. To je dobra kombinacija i za protrošače, proizvođače i trgovce - naglasio je direktor "Veropulos Srbija" i dodao da Srbija ima dugu tradiciju i odličan "know how" u poljoprivredi i prehrambenoj industriji.
Kako je najavio, cilj je da "Veropulos Srbija" nizom promotivnih aktivnosti predstavi, približi i podstekne veću kupovinu proizvoda sa žigom "Čuvarkuća" među potrošačima, ali i da ohrabri male proizvođače širom Srbije da konkurišu za žig.
- To je naša misija i dali smo sebi zadatak da učestvujemo u ovom projektu, jer ovaj žig promoviše ono najbolje što proizvodimo u Srbiji - od severa do juga i od istoka do zapada. Potrošač treba da ima jasne poruke, proizvođač podršku - rekao je Garofani.
Po njegovim rečima, već je uočen rast prodaje proizvoda koji nose žig "Čuvarkuća", a očekuje da bude i dvocifren.
Ukazao je da je dobro što ovakva inicijativa potiče od nezavisne institucije kao što je Privredna komora Srbije i eksperata koji sa njom sarađuju na projektu "Stvarano u Srbiji".
- Oni daju pravac i smernice koji svi treba da pratimo - istakao je Garofani.
- Žigom "Čuvarkuća" želeli smo jasno da odvojimo proizvode koji su stvarani u Srbiji i tako kupcu poručimo da njihovom kupovinom pomaže domaćeg proizvođača i domaću privredu, ali i zna šta kupuje, proizvod od domaćih sirovina - rekao je profesor Ekonomskog fakulteta u Beogradu Saša Veljković, koji je i član stručnog Saveta za dodelu kolektivnog žiga.
- Uvođenjem žiga kvaliteta, cilj je i pospešivanje prodaje, ali je neophodna edukacija potrošača kako bi pri kupovini prvenstvo dali proizvodima sa ovom oznakom. Čuvarkuća je nešto što utiče i na podizanje imidža Srbije u svetu - dodao je profesor.
O značaju žiga na svojim proizvodima govorili su i predstavnik malih proizvođača Branislav Sekulić, osnivač kompanije "Vrtlari" i Slobodan Košutić, generalni direktor, velikog sistema - kompanije "Sunoko".
Sekulić je istakao da "Stvarano u Srbiji" pod jedno okrilje stavlja male proizvođače hrane i pruža im veću vidljivost u trgovinama i brži put do potrošača.
- Kompanija "Sunoko" među prvima se priključila projektu koji potvrđuje kvalitet domaćih proizvoda i podstiče domaću proizvodnju i ekonomiju - rekao je Košutić i naglasio da kompanija koristi 100 odsto sirovine, šećernu repu, iz Srbije, a da su žigom potvrdili standard kvaliteta koji imaju.
"Stvarano u Srbiji", jedan je od ključnih projekata koje PKS realizuje u saradnji sa privredom sa ciljem da podrži domaće proizvode i proizvođače i unapredi svest potrošača o značaju njihove kupovine. Kompanije, domaće i strane koje posluju u Srbiji, proizvođači i trgovci, prepoznale su vrednost ovoga projekta. Za samo nekoliko meseci, za "Čuvarkuću" je konkurisalo preko 600 proizvoda od kojih je 393 prošlo kompletnu proceduru i već ponelo ovu oznaku, a šest najvećih trgovinskih lanaca u više od 800 objekata udomilo je "Čuvarkuće".
Žig "Čuvarkuća" dodeljuje se na tri godine proizvodima koji u smo sastavu imaju 80 odsto domaćih resursa, sa mogućnošću resertifikacije.
Osim "Veropulosa Srbija" veliku podršku projekat "Stvarano u Srbiji" dobio je i od trgovinskih lanaca "Merkator S", "Delez Srbija", "Univereksport", DIS, "Domaći trgovački lanac" (DTL).