EU UVODI NOVI SISTEM KOČENJA NA VOZILIMA: Moraće da ga imaju svi, drastično smanjuje broj nesreća!
EK će uvesti da sva vozila do 2024. moraju da imaju sistem za sprečavanje prekoračenja brzine
Evropska komisija (EK) razmatra uvođenje odredbe kojom bi se novi modeli vozila morali prodavati s ugrađenim informatičkim sistemom za sprečavanje prekoračenja brzine.
DRŽAVA NASTAVLJA DA POMAŽE: Sutra na račune leže novac za više od milion ljudi, a ovo je detaljan kalendar isplate
POLJOPRIVREDNICI, OVE GODINE JOŠ DVA KONKURSA: Poznati detalji nove državne pomoći i gde će se ulagati
SRBIJA U SRPSKU ZA ČETIRI GODINE ULOŽILA MILIONE EVRA: Detaljan spisak gde je novac doniran i šta smo sve izgradili
Intelligent Speed Adaptation (ISA) je sistem koji vozača na nekoliko načina obaveštava i upozorava na prekoračenje zakonskog ograničenja brzine. Povezan je s GPS-om i digitalnim kartama te se automatski prilagođava ograničenjima na pojedinim putevima.
Postoji nekoliko načina rada ISA. Na primer, informativni ISA daje vozaču povratne informacije putem vizuelnog ili audio signala, upozoravajući ISA povećava suprotni pritisak na papučicu gasa (otežava ubrzanje), a interventni ISA raznim funkcijama, poput smanjenja ubrizgavanja goriva, smanjuje prekoračenje brzine. Vozač će imati mogućnost poništavanja/isključivanja sistema i preuzimanja kontrole nad vozilom u svim načinima rada.
Prekomerna brzina uzrokuje oko 30 odsto automobilskih nesreća sa smrtnim ishodom. U proseku, 40 odsto do 60 odsto vozača prelazi ograničenje brzine.
Stoga je Evropska unija istražila na koje sve načine napredna tehnologija može poboljšati sigurnost na putevima. Eksperimenti sa sistemom ISA provedeni su u deset evropskih zemalja: Austriji, Belgiji, Danskoj, Finskoj, Francuskoj, Mađarskoj, Holandiji, Španiji i Švedskoj. Ranija studija u Holandiji pokazala je da bi ISA mogao smanjiti broj prijema u bolnice za 15 odsto, a broj umrlih za 21 odsto, piše EK.
Prema ispitivanjima građana Evropske unije, približno 60 - 75 odsto njih prihvatilo bi sistem ISA u svojim automobilima.
Javna rasprava o nacrtu novog evropskog propisa završila je pre mesec dana. Na sastanku koji je održan u maju članice EU dale su svoje neformalno odobrenje za nacrt tehničkih specifikacija ISA koji će biti službeno usvojen u julu.
Evropski savet za sigurni prevoz (ETSC) pozdravio je odobrenje ISA od strane država članica Evropske unije. Prema predloženom planu EU će do sledeće godine imati do sada najstrože bezbednosne standarde za vozila na svetu sa sistemima koji uključuju kočenje u nuždi (AEB), pomoć u zadržavanju vozila unutar vozne trake (ELKS) te sistem ISA. Godine 2024. bi svaki novi automobil koji se prodaje u EU morao imati sve te bezbednosne sisteme.
Odnosno, predlog je da ISA bude obvezan za kategorije vozila M1, N1, M2, N2, M3 i N3 do 6. jula 2022, a za sve nove tipove vozila u Evropi do 7. jula 2024. Neki proizvođači takav sistem već danas nude kao dodatnu funkciju u svojim vozilima.