ЕУ УВОДИ НОВИ СИСТЕМ КОЧЕЊА НА ВОЗИЛИМА: Мораће да га имају сви, драстично смањује број несрећа!
ЕК ће увести да сва возила до 2024. морају да имају систем за спречавање прекорачења брзине
Европска комисија (ЕК) разматра увођење одредбе којом би се нови модели возила морали продавати с уграђеним информатичким системом за спречавање прекорачења брзине.
ДРЖАВА НАСТАВЉА ДА ПОМАЖЕ: Сутра на рачуне леже новац за више од милион људи, а ово је детаљан календар исплате
ПОЉОПРИВРЕДНИЦИ, ОВЕ ГОДИНЕ ЈОШ ДВА КОНКУРСА: Познати детаљи нове државне помоћи и где ће се улагати
СРБИЈА У СРПСКУ ЗА ЧЕТИРИ ГОДИНЕ УЛОЖИЛА МИЛИОНЕ ЕВРА: Детаљан списак где је новац дониран и шта смо све изградили
Intelligent Спеед Адаптатион (ИСА) је систем који возача на неколико начина обавештава и упозорава на прекорачење законског ограничења брзине. Повезан је с ГПС-ом и дигиталним картама те се аутоматски прилагођава ограничењима на појединим путевима.
Постоји неколико начина рада ИСА. На пример, информативни ИСА даје возачу повратне информације путем визуелног или аудио сигнала, упозоравајући ИСА повећава супротни притисак на папучицу гаса (отежава убрзање), а интервентни ИСА разним функцијама, попут смањења убризгавања горива, смањује прекорачење брзине. Возач ће имати могућност поништавања/искључивања система и преузимања контроле над возилом у свим начинима рада.
Прекомерна брзина узрокује око 30 одсто аутомобилских несрећа са смртним исходом. У просеку, 40 одсто до 60 одсто возача прелази ограничење брзине.
Стога је Европска унија истражила на које све начине напредна технологија може побољшати сигурност на путевима. Експерименти са системом ИСА проведени су у десет европских земаља: Аустрији, Белгији, Данској, Финској, Француској, Мађарској, Холандији, Шпанији и Шведској. Ранија студија у Холандији показала је да би ИСА могао смањити број пријема у болнице за 15 одсто, а број умрлих за 21 одсто, пише ЕК.
Према испитивањима грађана Европске уније, приближно 60 - 75 одсто њих прихватило би систем ИСА у својим аутомобилима.
Јавна расправа о нацрту новог европског прописа завршила је пре месец дана. На састанку који је одржан у мају чланице ЕУ дале су своје неформално одобрење за нацрт техничких спецификација ИСА који ће бити службено усвојен у јулу.
Европски савет за сигурни превоз (ЕТСЦ) поздравио је одобрење ИСА од стране држава чланица Европске уније. Према предложеном плану ЕУ ће до следеће године имати до сада најстроже безбедносне стандарде за возила на свету са системима који укључују кочење у нужди (АЕБ), помоћ у задржавању возила унутар возне траке (ЕЛКС) те систем ИСА. Године 2024. би сваки нови аутомобил који се продаје у ЕУ морао имати све те безбедносне системе.
Односно, предлог је да ИСА буде обвезан за категорије возила М1, Н1, М2, Н2, М3 и Н3 до 6. јула 2022, а за све нове типове возила у Европи до 7. јула 2024. Неки произвођачи такав систем већ данас нуде као додатну функцију у својим возилима.