EVROPSKA DRŽAVA POSTAJE BICIKLISTIČKA MEKA: Proizvodnja cveta bolje nego ikada pre, Nemačka i Italija već sada u zaostatku
Sve više zaposlenih sa veoma dobrim primanjima
Portugalija je postala najveći evropski proizvođač bicikala i delova za njih, navode da je tajna u znanju, ali i nižim platama nego u Nemačkoj ili Italiji, a toj branši se predviđa vrtoglavi rast jer su bicikli opet u modi.
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2022/08/20/collage_maker-20-aug-2022-08.07-pm.jpg?itok=a-jr7SP0)
ENERGETSKA KRIZA TRESE ŠVAJCARSKU: Uvode se ZATVORSKE kazne za one koji ne poštuju pravila uštede?!
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2015/01/04/evro.jpg?itok=GzApvKUr)
EVRO PRED KOLAPSOM? Svetski ekonomista tvrdi: Evropska unija ide ka potpunoj FINANSIJSKOJ PROPASTI
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/400966/2022-09-07t083332z_236148493_rc28cw9ozkzm_rtrmadp_3_germany-economy-budget.jpg?itok=sEb5eRF5)
"NEMAČKA JE SPREMNA!" Šolc najavio nove korake Berlina - da li Rusija treba da bude zabrinuta?
Bicikli s ramom od bambusa, trkački bicikli od karbona i s najlakšim sedištem na svetu od samo 35 grama, ali i obični bicikli za svakodnevicu: sve se to proizvodi u Portugaliji, zemlji koja se poslednjih godina popela na poziciju najvećeg proizvođača u Evropi, preneo je Dojče vele.
- Mi smo prošle godine izvezli bicikala i opreme u vrednosti od 600 miliona evra, a ove godine će ih biti još više - kaže Gil Nadais, glavni sekretar portugalskog udruženja proizvođača bicikala "Abimota".
Od 2020. Portugalija je najveći proizvođač bicikala u Evropi, a prednost pred konkurencijom iz Italije i Nemačke bi se mogla i dodatno povećati.
- Solidno znanje, inovativnost, kvalitetna i povoljna radna snaga i fleksibilnost: to su glavni razlozi za iznenađujući uspeh portugalske biciklističke industrije - kaže Nadais. Filip Mota, direktor proizvođača bicikala "Insajkls" iz gradića Anadije u centralnoj Portugaliji, jedan je od zaslužnih za uspeh.
Međutim, čak je i njega iznenadio ovaj uzlet. Od 2009. broj zaposlenih u njegovom preduzeću povećan je sa 40 na 300. Ove godine "Insajkls" će proizvesti 250.000 bicikala u vrednosti od 80 miliona evra. U proizvodnim halama u Anadiji, koja se naziva biciklističkom metropolom Portugalije, radnici mesečno zarađuju između 800 i 1.000 eura. Zbog sitnih delova roboti još uvek ne dolaze u obzir. Velika pažnja se obraća na kvalitet.
- Svaki radnik kontroliše ono što je napravio radnik pre njega - objašnjava Filipe Mota. Branši se predviđa vrtoglavi rast od 30 odsto godišnje zahvaljujući velikoj potražnji za električnim biciklima.
- Danas proizvodimo sve: od bicikala za 199 do onih za 12.000 evra - kaže Mota. Gradić Anadija bi uskoro mogao da postane ne samo biciklistička metropola Portugalije nego i cele Evrope.
BONUS VIDEO: Operacija "Londonski most" - Protokol nakon smrti kraljice Elizabete II