ЕВРОПСКА ДРЖАВА ПОСТАЈЕ БИЦИКЛИСТИЧКА МЕКА: Производња цвета боље него икада пре, Немачка и Италија већ сада у заостатку
Све више запослених са веома добрим примањима
Португалија је постала највећи европски произвођач бицикала и делова за њих, наводе да је тајна у знању, али и нижим платама него у Немачкој или Италији, а тој бранши се предвиђа вртоглави раст јер су бицикли опет у моди.
ЕНЕРГЕТСКА КРИЗА ТРЕСЕ ШВАЈЦАРСКУ: Уводе се ЗАТВОРСКЕ казне за оне који не поштују правила уштеде?!
ЕВРО ПРЕД КОЛАПСОМ? Светски економиста тврди: Европска унија иде ка потпуној ФИНАНСИЈСКОЈ ПРОПАСТИ
"НЕМАЧКА ЈЕ СПРЕМНА!" Шолц најавио нове кораке Берлина - да ли Русија треба да буде забринута?
Бицикли с рамом од бамбуса, тркачки бицикли од карбона и с најлакшим седиштем на свету од само 35 грама, али и обични бицикли за свакодневицу: све се то производи у Португалији, земљи која се последњих година попела на позицију највећег произвођача у Европи, пренео је Дојче веле.
- Ми смо прошле године извезли бицикала и опреме у вредности од 600 милиона евра, а ове године ће их бити још више - каже Гил Надаис, главни секретар португалског удружења произвођача бицикала "Абимота".
Од 2020. Португалија је највећи произвођач бицикала у Европи, а предност пред конкуренцијом из Италије и Немачке би се могла и додатно повећати.
- Солидно знање, иновативност, квалитетна и повољна радна снага и флексибилност: то су главни разлози за изненађујући успех португалске бициклистичке индустрије - каже Надаис. Филип Мота, директор произвођача бицикала "Инсајклс" из градића Анадије у централној Португалији, један је од заслужних за успех.
Међутим, чак је и њега изненадио овај узлет. Од 2009. број запослених у његовом предузећу повећан је са 40 на 300. Ове године "Инсајклс" ће произвести 250.000 бицикала у вредности од 80 милиона евра. У производним халама у Анадији, која се назива бициклистичком метрополом Португалије, радници месечно зарађују између 800 и 1.000 еура. Због ситних делова роботи још увек не долазе у обзир. Велика пажња се обраћа на квалитет.
- Сваки радник контролише оно што је направио радник пре њега - објашњава Филипе Мота. Бранши се предвиђа вртоглави раст од 30 одсто годишње захваљујући великој потражњи за електричним бициклима.
- Данас производимо све: од бицикала за 199 до оних за 12.000 евра - каже Мота. Градић Анадија би ускоро могао да постане не само бициклистичка метропола Португалије него и целе Европе.
БОНУС ВИДЕО: Операција "Лондонски мост" - Протокол након смрти краљице Елизабете II