FOLKSVAGEN U TURSKOJ: Prvi automobili 2022. godine, posao za 4.000 ljudi
Planovi koncerna Folksvagen za otvaranje novog pogona u Istočnoj Evropi postaju sve konkretniji. - U toku su završni razgovori sa Turskom - rekao je reporterima u Berlinu šef Folksvagenovog sektora za brend i proizvodnju Andreas Tostman.
Dodao je da računa s tim da će za dve nedelje doći do konačnog dogovora - "a možda i ranije". Trenutno se radi "na finalizovanju ugovora" kako bi on bio spreman za potpisivanje. Na pitanje da li se još pregovara i sa drugim partnerima, Tostman je rekao samo da je fokus trenutno na finalizaciji pregovora sa Turskom.
Insajderi prenose da je odluka o gradnji pogona za više od milijardu evra već doneta.
- Ta Folksvagenova investicija u Turskoj je dobra stvar za čitavu tursku privredu - rekao je za DW Alper Kanča, predsednik turskog udruženja proizvođača automobilskih delova TAYSAD.
- Folksvagen u uspešnim godinama u Turskoj prodaje oko 170.000 automobila. To je veliki udeo na tržištu te zemlje i dobro je i za Tursku i za Nemačku - naglasio je Kanča.
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2019/09/26/image005_1.jpg?itok=dV481BMm)
ČIM UGLEDATE OVAJ IZLOG, POŽELEĆETE DA KUPITE STAN
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2018/05/03/profimedia-0369257990.jpg?itok=fC4lCTJ5)
Evo zašto je Bil Gejts pobegao iz Majkrosofta čak deceniju pre nego što je želeo: Zavoleo je DRUGI posao i time želi da se bavi do kraja života
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2019/09/27/master-cover-foto-1_1.jpg?itok=5G2tuyFw)
GRAD KAO IZ BAJKE NUDI BESPLATNE STANOVE i poslovni prostor, ali ipak KRIJE SVOJU MRAČNU STRANU
Moguće otvaranje 4.000 radnih mesta
Nova fabrika će imati kapacitet za sklapanje do 300.000 vozila godišnje, kao i oko 4.000 zaposlenih. Biće otvorena u Manisi u blizini Izmira u Zapadnoj Anadoliji.
- Ekonomski faktori u regionu su idealni za otvaranje takvog pogona - kaže Alper Kanča.
Prema insajderskim informacijama, gradnja fabrike bi trebalo da počne 2020, a proizvodnja automobila – 2022. godine. Uprava Folksvagena je mesecima pregovarala sa turskim vlastima – alternativa je bila Bugarska i, u ranijoj fazi, i Srbija.
U novoj fabrici bi trebalo da se proizvode Folksvagenov model Pasat i Škodin model Superb.
Odluka je politički sporna
Evropska unija optužuje turskog predsednika Redžepa Tajipa Erdogana da sputava slobodu mišljenja i demonstriranja u svojoj zemlji. Odluka Folksvagena da napravi dil sa Turskom je zato politički sporna. No, Folksvagen na to odgovara da je Turska već godinama kandidat za prijem u EU, te da je puč od pre tri godine pogoršao situaciju.
- Folksvagen vidi situaciju u Turskoj i represalije protiv kritičara režima i disidenata - rekao je glavni lobista firme Tomas Šteg.
Prema njegovim rečima, koncern zna da neće imati nepodeljenu podršku javnosti za svoj projekat, ali "Turska ima razvijenu tržišnu privredu i mi smatramo da će ponovo početi rast turske privrede".
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2019/01/12/profimedia-0318829360.jpg?itok=TbFNkepl)
EVO kome je sve Srbija dužna: DUGOVE IZ SFRJ OTPLAĆIVAĆEMO DO 2041. GODINE!
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/322742/profimedia-0306362076.jpg?itok=-uvet6np)
GRADI SE JADRANSKO-JONSKI AUTOPUT! Prolaziće kroz sedam zemalja, a skratiće put do mora DVA SATA
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2019/09/26/disa.jpg?itok=UxZ7nL7x)
ČOVEK! Pre četiri godine SMANJIO sebi PLATU kako bi podigao RADNICIMA, i sada je to PONOVO uradio! (FOTO)
Šef proizvodnje Tostman je dodao: - Polazimo od toga da će naši standardi u Turskoj moći da se održe, i u pogledu kvaliteta proizvoda i kada je reč o učešću radnika u donošenju odluka, a i na planu ljudskim prava u oblastima na koje imamo direktan uticaj.
U Turskoj su plate manje nego u istočnoevropskim zemljama koje su bile u igri. U Bugarskoj, koja je dugo važila kao alternativa, plate su isto male, ali tamo nema dovoljno kvalifikovane radne snage. Osim toga, Bugarska mora da poštuje pravila Evropske unije u vezi sa subvencijama, a u Turskoj može, kako kažu u Folksvagenu, slobodno da se pregovara.