ФОЛКСВАГЕН У ТУРСКОЈ: Први аутомобили 2022. године, посао за 4.000 људи
Планови концерна Фолксваген за отварање новог погона у Источној Европи постају све конкретнији. - У току су завршни разговори са Турском - рекао је репортерима у Берлину шеф Фолксвагеновог сектора за бренд и производњу Андреас Тостман.
Додао је да рачуна с тим да ће за две недеље доћи до коначног договора - "а можда и раније". Тренутно се ради "на финализовању уговора" како би он био спреман за потписивање. На питање да ли се још преговара и са другим партнерима, Тостман је рекао само да је фокус тренутно на финализацији преговора са Турском.
Инсајдери преносе да је одлука о градњи погона за више од милијарду евра већ донета.
- Та Фолксвагенова инвестиција у Турској је добра ствар за читаву турску привреду - рекао је за DW Алпер Канча, председник турског удружења произвођача аутомобилских делова TAYSAD.
- Фолксваген у успешним годинама у Турској продаје око 170.000 аутомобила. То је велики удео на тржишту те земље и добро је и за Турску и за Немачку - нагласио је Канча.
ЧИМ УГЛЕДАТЕ ОВАЈ ИЗЛОГ, ПОЖЕЛЕЋЕТЕ ДА КУПИТЕ СТАН
Ево зашто је Бил Гејтс побегао из Мајкрософта чак деценију пре него што је желео: Заволео је ДРУГИ посао и тиме жели да се бави до краја живота
ГРАД КАО ИЗ БАЈКЕ НУДИ БЕСПЛАТНЕ СТАНОВЕ и пословни простор, али ипак КРИЈЕ СВОЈУ МРАЧНУ СТРАНУ
Могуће отварање 4.000 радних места
Нова фабрика ће имати капацитет за склапање до 300.000 возила годишње, као и око 4.000 запослених. Биће отворена у Маниси у близини Измира у Западној Анадолији.
- Економски фактори у региону су идеални за отварање таквог погона - каже Алпер Канча.
Према инсајдерским информацијама, градња фабрике би требало да почне 2020, а производња аутомобила – 2022. године. Управа Фолксвагена је месецима преговарала са турским властима – алтернатива је била Бугарска и, у ранијој фази, и Србија.
У новој фабрици би требало да се производе Фолксвагенов модел Пасат и Шкодин модел Суперб.
Одлука је политички спорна
Европска унија оптужује турског председника Реџепа Тајипа Ердогана да спутава слободу мишљења и демонстрирања у својој земљи. Одлука Фолксвагена да направи дил са Турском је зато политички спорна. Но, Фолксваген на то одговара да је Турска већ годинама кандидат за пријем у ЕУ, те да је пуч од пре три године погоршао ситуацију.
- Фолксваген види ситуацију у Турској и репресалије против критичара режима и дисидената - рекао је главни лобиста фирме Томас Штег.
Према његовим речима, концерн зна да неће имати неподељену подршку јавности за свој пројекат, али "Турска има развијену тржишну привреду и ми сматрамо да ће поново почети раст турске привреде".
ЕВО коме је све Србија дужна: ДУГОВЕ ИЗ СФРЈ ОТПЛАЋИВАЋЕМО ДО 2041. ГОДИНЕ!
ГРАДИ СЕ ЈАДРАНСКО-ЈОНСКИ АУТОПУТ! Пролазиће кроз седам земаља, а скратиће пут до мора ДВА САТА
ЧОВЕК! Пре четири године СМАЊИО себи ПЛАТУ како би подигао РАДНИЦИМА, и сада је то ПОНОВО урадио! (ФОТО)
Шеф производње Тостман је додао: - Полазимо од тога да ће наши стандарди у Турској моћи да се одрже, и у погледу квалитета производа и када је реч о учешћу радника у доношењу одлука, а и на плану људским права у областима на које имамо директан утицај.
У Турској су плате мање него у источноевропским земљама које су биле у игри. У Бугарској, која је дуго важила као алтернатива, плате су исто мале, али тамо нема довољно квалификоване радне снаге. Осим тога, Бугарска мора да поштује правила Европске уније у вези са субвенцијама, а у Турској може, како кажу у Фолксвагену, слободно да се преговара.