GORIVO SVE SKUPLJE, A SVE SE BRŽE TROŠI: Da li, i koliko krovni koferi povećavaju potrošnju?
Kako se sezona godišnjih odmora i putovanja na letovanje polako završava, krovne kofere i nosače treba ukloniti sa automobila čim ih više ne koristite.
Dodatni koferi koji se monitraju na krov automobila, kao i različiti nosači bicikala i druge opreme značajno povećavaju potrošnju, a čak i prazan krovni kofer može dodati do 15% računu za gorivo. Zato ih posle upotrebe demontirajte ako želite da uštedite.
ŽENA, MAJKA, KRALJICA I KAMIONDŽIJA: Dokaz da se sve može - sve veća potražnja za ženama u ovoj industriji, a lova je do krova
MUKA ZVANA "KRAJ AVGUSTA" Deca se spremaju za školu, a roditelji hvataju za glavu i novčanike - koliko ove godine koštaju knjige
NI KRIZA IZAZVANA PANDEMIJOM NIJE OBESHRABRILA DA ULAŽU U SRBIJU: Odakle nam dolaze najveće investicija - detaljna lista
Kako se sezona godišnjih odmora i putovanja na letovanje polako završava, krovne kofere i nosače treba ukloniti sa automobila čim ih više ne koristite. Kofer na krovu teži u proseku između 15 i 20 kilograma, povećava otpor vazduhu i potrošnju goriva do dve litre. Znate i sami da su automobili dizajnirani tako da su aerodinamično najefikasniji ako ništa na njih ne dodajete. Ako ste na to ipak primorani, uklonite sve nakon korišćenja ili ste u grupi ljudi koji nemaju problem s plaćanjem većeg računa za gorivo, a takvih je malo.
Kako piše revija HAK, jedno istraživanje otkrilo je povećanje potrošnje goriva za 50% s krovnim koferima, ali to je ipak ekstremni slučaj. Obično vozači troše između 10 i 25% više na gorivo zbog svog kofera na krovu.
To je zato što povećanje prednje površine deluje negativno na aerodinamiku. Čak i prazan krovni kofer ili nosač može dodati do 15% računu za gorivo. Dodatna težina i otpor vazduha krovne kutije, bicikala ili prtljaga pričvršćenog za krov pogoršavaju situaciju. Što je veća brzina i što je vozilo aerodinamičnije, učinak je veći.
Drugo istražvanje pokazalo je zanimljive rezultate s krovnim nosačima za bicikle. S njima auto troši oko 10 posto goriva na 100 km nego bez njih. S natovarenim biciklima (na krovu) potrošnja je veća 25 posto.