ŽENA, MAJKA, KRALJICA I KAMIONDŽIJA: Dokaz da se sve može - sve veća potražnja za ženama u ovoj industriji, a lova je do krova
Vožnja kamiona nije nužno karijerni pravac koji žene razmatraju, ali bi možda trebalo, budući da tom sektoru trenutno fali na desetine hiljada vozača
Ovih dana se naširoko priča o tome kako svetu manjka radne snage, posebno razvijenim zemljama. Primarno fale majstori, negovatelji, vozači, dostavljači, konobari.
MUKA ZVANA "KRAJ AVGUSTA" Deca se spremaju za školu, a roditelji hvataju za glavu i novčanike - koliko ove godine koštaju knjige
NI KRIZA IZAZVANA PANDEMIJOM NIJE OBESHRABRILA DA ULAŽU U SRBIJU: Odakle nam dolaze najveće investicija - detaljna lista
IZBOR BOJE MOŽE VAM NAPRAVITI NEOČEKIVANE POTEŠKOĆE TOKOM PRODAJE: Automobili sa ovom nijansom idu kao alva!
Tokom protekle godine, mnoge industrije su "patile" dok je kovid-19 harao planetom. Jedna od industrija, koja se sada nosi sa problemom rastuće potražnje za osobljem, jeste transport robe kamionima. Drugim rečima, fale vozači za ovaj tip vozila.
Firme se okreću ženama. Lepšem polu je sada sve manje strano da voze autobuse, tramvaje, pa čak i kamione - kako u svetu, tako i kod nas. S druge strane, ni tim ženama ovaj posao možda nije prekopotreban, ali žene promenu.
- Monotonija posla "od 9 do 17 sati" mi jednostavno neće pomoći - kaže Amalia Livingston, čija je mama vozila kamion više od šest godina, i dodaje: "Ona mi je već utabala stazu".
Vožnja kamiona nije nužno karijerni pravac koji žene razmatraju, ali bi možda trebalo. "Industriji motornih vozila i transportnoj industriji potrebno je hiljade vozača kamiona, a novi cilj vezan je za zapošljavanje više žena", kaže Vili Džouns, predsednik i izvršni direktor "DSC Akademije za razvoj i obuku radne snage".
Regena Armond je još jedna hrabra žena koja je, kako kaže, donedavno bila zavarivač. "Morala sam da napustim taj posao da bih krenula na obuku. To je bio pravi izazov za moje prihode - pokušaj da pokrenem novu karijeru", kaže ona i dodaje:
"Već imam troje dece i trenutno nosim jedno, tako da - možete i vi to učiniti. Možete biti i majka i vozač kamiona". Livingston napominje da je važno ulagati u sebe.
- Znam da su ti veliki kamioni zastrašujući, ali kada uđete u industriju koja vam, u proseku, donosi oko 60-70 hiljada dolara godišnje, to vam može promeniti život - kaže ona.