ČUVAJTE SE! Hara masovna prevara putnika, pazite kome pišete i kako koristite DRUŠTVENE MREŽE
Turisti se upozoravaju na porast prevara u kojima se lažni nalozi na društvenim mrežama koriste za predstavljanje avio-kompanija.
Lažni nalozi postoje za svaku veliku britansku avio-kompaniju na X-u, ranije poznatom kao Tviter, i redovno se koriste za prevaru kupaca da daju svoje lične podatke, prema udruženju potrošača Which? X je, navodno, prespor u uklanjanju lažnih naloga.
Platforma društvenih medija saopštila je da lažne organizacije mogu trajno da se suspenduju prema njenoj „politici obmanjujućih identiteta“.
Prethodno je rečeno za Which? da je X uklonio sve lažne naloge koje je identifikovala grupa potrošača. Prevara se često dešava kada frustrirani kupac pokuša da kontaktira avio-kompaniju i tako reši problem, naveo je Which?
Rečeno je da prevaranti pretražuju društvene mreže i često koriste botove, vrstu automatizovanog softvera, da bi pronašli takve interakcije. Zatim, odgovaraju na upit ili žalbu, nadajući se da osoba neće primetiti da je kontaktira lažni nalog.
Which? je naveo primer čoveka koji je kontaktirao pravi Wizz Air X nalog, @wizzair, i pitao da li je let odložen, i skoro odmah dobio odgovore sa dva lažna naloga.
- Oba profila su koristila skoro identičan jezik, izvinjavajući se zbog neprijatnosti i navodeći da su ‘već preneli problem relevantnom odeljenju’. Takođe su tražili WhatsApp broj za pomoć putem direktnih poruka (DM) -navodi se.
- Na X-u ne smete da zloupotrebljavate identitet pojedinaca, grupa ili organizacija ili da koristite lažni identitet da obmanete druge. Nalozi koji se predstavljaju kao druga osoba, grupa ili organizacija na zbunjujući ili obmanjujući način mogu da budu trajno suspendovani prema X-ovoj politici obmanjujućih identiteta - kazao je portparol X-a za BBC.
Avio-kompanije pozivaju kupce da budu oprezni u pogledu lažnih naloga i da ne dele lične podatke na društvenim mrežama.
- Savetujemo klijentima da prate i komuniciraju samo sa našim jedinim zvaničnim kanalom @easyJet, koji se može identifikovati po zlatnoj znački za verifikaciju za zvanična preduzeća, za najnovija ažuriranja - naveo je portparol easyJet-a.
Portparol Wizz Air-a je napisao sledeće:
- Nastavljamo da prijavljujemo lažne naloge na društvenim mrežama i želeli bismo da podsetimo kupce da nikada ne daju svoje lične podatke na ovim kanalima. Putnici treba da kontaktiraju korisničku podršku preko nas ili pozivnih centara.
Izvor: Srbija Danas/BizLife