ЧУВАЈТЕ СЕ! Хара масовна превара путника, пазите коме пишете и како користите ДРУШТВЕНЕ МРЕЖЕ
Туристи се упозоравају на пораст превара у којима се лажни налози на друштвеним мрежама користе за представљање авио-компанија.
Лажни налози постоје за сваку велику британску авио-компанију на X-u, раније познатом као Твитер, и редовно се користе за превару купаца да дају своје личне податке, према удружењу потрошача Which? X је, наводно, преспор у уклањању лажних налога.
Платформа друштвених медија саопштила је да лажне организације могу трајно да се суспендују према њеној „политици обмањујућих идентитета“.
Претходно је речено за Which? да је X уклонио све лажне налоге које је идентификовала група потрошача. Превара се често дешава када фрустрирани купац покуша да контактира авио-компанију и тако реши проблем, навео је Which?
Речено је да преваранти претражују друштвене мреже и често користе ботове, врсту аутоматизованог софтвера, да би пронашли такве интеракције. Затим, одговарају на упит или жалбу, надајући се да особа неће приметити да је контактира лажни налог.
Which? је навео пример човека који је контактирао прави Wizz Аир X налог, @wizzair, и питао да ли је лет одложен, и скоро одмах добио одговоре са два лажна налога.
- Оба профила су користила скоро идентичан језик, извињавајући се због непријатности и наводећи да су ‘већ пренели проблем релевантном одељењу’. Такође су тражили WhatsApp број за помоћ путем директних порука (ДМ) -наводи се.
- На X-u не смете да злоупотребљавате идентитет појединаца, група или организација или да користите лажни идентитет да обманете друге. Налози који се представљају као друга особа, група или организација на збуњујући или обмањујући начин могу да буду трајно суспендовани према X-ovoj политици обмањујућих идентитета - казао је портпарол X-a за BBC.
Авио-компаније позивају купце да буду опрезни у погледу лажних налога и да не деле личне податке на друштвеним мрежама.
- Саветујемо клијентима да прате и комуницирају само са нашим јединим званичним каналом @easyJet, који се може идентификовати по златној значки за верификацију за званична предузећа, за најновија ажурирања - навео је портпарол easyJet-a.
Портпарол Wizz Аир-а је написао следеће:
- Настављамо да пријављујемо лажне налоге на друштвеним мрежама и желели бисмо да подсетимо купце да никада не дају своје личне податке на овим каналима. Путници треба да контактирају корисничку подршку преко нас или позивних центара.
Извор: Србија Данас/БизЛифе