HOĆE LI SRPSKI TURISTI DOBITI POVRAĆAJ NOVCA ZBOG POŽARA? Evo šta se dešava sa prekinutim i neiskorišćenim aranžmanima
Direktor Jute Aleksandar Seničić ocenio je danas da objektivno ne postoji osnov za povraćaj novca za neiskorišćene aranžmane u Grčkoj, jer je svim gostima ponuđen alternativni smeštaj posle izmeštanja sa Evije.
On je za TV Prva ocenio da nije Grčka, nego Evija u plamenu, a da tamo jeste požar biblijskih razmera.
- Ali u ovom trenutku ima hiljade požara svuda po Evropi i to nije ništa novo za ovo doba godine - rekao je on.
Seničić je istakao da su srpski turisti bezbedni, i da su izmešteni iz mesta Pefki na Eviji gde ih je najviše i bilo.
VELIKA DILEMA: Srbija će nagraditi osvajače medalja na Olimpijskim igrama, poznato da li će platiti porez
NOVA PREVARA KRUŽI SRBIJOM, GRAĐANI NE NASEDAJTE: Ukoliko vam stigne ovakva poruka, nikako je ne otvarajte
LIDL - Nova radna mesta u logističkom centru Nova Pazova
- Svi turisti su izmešteni na vreme, nikome ništa nije stradalo i niko nije bio životno ugrožen - istakao je on i ocenio da su se turističke agencije ponele profesionalno.
Dodao je da je izmeštanje trebalo organizovati u teškoj situaciji i da je veliki broj agencija uložio svoj novac kako bi organizovao lokalne autobuse.
- Mnogi su izmešteni u drugu regiju, i omogućeno im je da nastave letovanje u drugim smeštajnim objektima - naveo je on.
Seničić je napomenuo da razume ukoliko turisti ne žele da nastave svoje letovanje, ali da su oni u manjini i da je nemoguće poslati autobus i organizovati prevoz za petoro ljudi.
- Formalno-pravno to je jednostrani raskid ugovora od strane putnika i onda putnik mora da pokrije troškove svog povratka - rekao je on.
Dodao je da do sada nije bilo naplate povratka od putnika, te da su svi koji su želeli da se vrate vraćeni potpuno besplatno kada je to bilo moguće izvesti.
On je naveo da su agencije mogle bez većih zakonskih ograničenja da prekinu odmor putnika i da ih iz razloga njihove bezbednosti vrate u matičnu zemlju, i dodao kako tu ne postoji mogućnost povraćaja novca na osnovu prekida odmora.
- Može i to da se desi, ali nemoralno je da mi od Grka u ovom teškom trenutku tražimo povraćaj novca - smatra on.
Po povratku sa letovanja putnik može da podnese reklamaciju u roku od 15 dana, a agencija je dužna da odgovori u roku od 8 dana.
- Objektivno govoreći, ovde ne postoji osnov za povraćaj novca za neiskorišćene aranžmane, jer svima je ponuđen alternativni smeštaj, što nije bila zakonska obaveza agencije - zaključio je on.