IKARBUS preuzimaju Kinezi: Električna vozila BUDUĆNOST
Generalni direktor Ikarbusa, Aleksandar Vićentić je rekao da će država ostati vlasnik oko 26 odsto, a preostali deo biće u vlasništvu malih akcionara. On kaže da će kineski partner otkupiti i oko 9,5 milione evra duga "Ikarbusa"
Sredinom ove godine očekuje se privatizacija "Ikarbusa" iz Zemuna, a generalni direktor te fabrike koja se bavi proizvodnjom autobusa, Aleksandar Vićentić, kaže da će novi većinski vlasnik biti kineski Jinlong koji planira proširenje proizvodnje i na elektrovozila.
Naveo je da je proces privatizacije već počeo kroz unapred pripremljeni plan reorganizacije, te da očekuje da će sredinom juna kineskom partneru biti prodato 51 odsto "Ikarbusa".
- ''Ikarbus'' ne posluje baš sjajno od sredine 2018. Imamo posla, ali ne dovoljno. Trenutno radimo sedam autobusa za kupca u Mađarskoj, još dva autobusa za lokalne kupce, a radimo i velike remonte za GSP - rekao je Vićentić.
Naveo je da se za socijalni program, koji je sproveden pred kraj prošle godine, opredelilo oko 140 zaposlenih koji su dobili 200 evra po godini radnog staža, a da je u preduzeću ostalo 120 radnika.
- Otišli su uglavnom stariji zaposleni. Uspeli smo da sačuvamo kompletan inženjerski kadar što je i nama i firmi koja nas kupuju najbitnije - rekao je Vićentić.
Za kineski Jinlong je rekao da je jedan od najvećih svetskih prozivođača baterija za elektrovozila, te da je veliki proizvođač elektroautobusa, elektrokamiona i elektrodostavnih vozila.
- Jinlong ima ozbiljne planove za ''Ikarbus''. Zadržaće postojeći proizvodni program i proširiće ga elektrovozilima koje planira najpre da ponudi zemljama Jugoistočne Evrope, a potom i ostalom delu Evrope - rekao je Vićentić.
Naglasio je da se u Evropi i celom svetu praktično dešava revolucija u autoindustriji, jer se prelazi sa dizelmotora na elektromotore i da su u toj oblasti Kinezi daleko ispred svih drugih u svetu.
"Ikarbus” je osnovan 1923. godine, kao prva fabrika aviona na Balkanu, da bi kasnije promenio delatnost.
Izvoz 15 NAJVEĆIH IZVOZNIKA u Srbiji veći od četiri milijarde evra: Evo ko je na prvom mestu!
Prvi autobus u "Ikarbusu” proizveden je 1954. godine, po licenci austrijske firme "Saurer".
Do sada je u toj fabrici proizvedeno više od 20.000 autobusa, od čega je znatan deo izvezen.