ИКАРБУС преузимају Кинези: Електрична возила БУДУЋНОСТ
Генерални директор Икарбуса, Александар Вићентић је рекао да ће држава остати власник око 26 одсто, а преостали део биће у власништву малих акционара. Он каже да ће кинески партнер откупити и око 9,5 милионе евра дуга "Икарбуса"
Средином ове године очекује се приватизација "Икарбуса" из Земуна, а генерални директор те фабрике која се бави производњом аутобуса, Александар Вићентић, каже да ће нови већински власник бити кинески Јинлонг који планира проширење производње и на електровозила.
Навео је да је процес приватизације већ почео кроз унапред припремљени план реорганизације, те да очекује да ће средином јуна кинеском партнеру бити продато 51 одсто "Икарбуса".
- ''Икарбус'' не послује баш сјајно од средине 2018. Имамо посла, али не довољно. Тренутно радимо седам аутобуса за купца у Мађарској, још два аутобуса за локалне купце, а радимо и велике ремонте за ГСП - рекао је Вићентић.
Навео је да се за социјални програм, који је спроведен пред крај прошле године, определило око 140 запослених који су добили 200 евра по години радног стажа, а да је у предузећу остало 120 радника.
- Отишли су углавном старији запослени. Успели смо да сачувамо комплетан инжењерски кадар што је и нама и фирми која нас купују најбитније - рекао је Вићентић.
За кинески Јинлонг је рекао да је један од највећих светских прозивођача батерија за електровозила, те да је велики произвођач електроаутобуса, електрокамиона и електродоставних возила.
- Јинлонг има озбиљне планове за ''Икарбус''. Задржаће постојећи производни програм и прошириће га електровозилима које планира најпре да понуди земљама Југоисточне Европе, а потом и осталом делу Европе - рекао је Вићентић.
Нагласио је да се у Европи и целом свету практично дешава револуција у аутоиндустрији, јер се прелази са дизелмотора на електромоторе и да су у тој области Кинези далеко испред свих других у свету.
"Икарбус” је основан 1923. године, као прва фабрика авиона на Балкану, да би касније променио делатност.
Извоз 15 НАЈВЕЋИХ ИЗВОЗНИКА у Србији већи од четири милијарде евра: Ево ко је на првом месту!
Први аутобус у "Икарбусу” произведен је 1954. године, по лиценци аустријске фирме "Саурер".
До сада је у тој фабрици произведено више од 20.000 аутобуса, од чега је знатан део извезен.