"JA SAM GRK POREKLOM, A SRBIN PO IZBORU": Direktor kompanije "Heineken Srbija" poslao je snažnu poruku celoj Srbiji
Zbog aktuelne situacije s pandemijom koronavirusa svi moramo da budemo na oprezu. Nema više masovnih okupljanja i opuštenog druženja s prijateljima. Isto je i sa kompanijama, koje su morale da promene način svog poslovanja.
Kako je to uradila kompanija HEINEKEN Srbija, objašnjava direktor NIKOS ZOIS.
Uzimajući u obzir da COVID-19 utiče na različita tržišta i industrije širom sveta, na koji način se HEINEKEN Srbija nosi sa aktuelnom situacijom, kako utiče na vas?
- Od početka ove vanredne situacije, naš moto je bio da se pripremimo za najlošiji scenario, a da se nadamo najboljem. Upravo iz tog razloga počeli smo sa primenom svih mera predostrožnosti, mnogo pre nego što je u Srbiji registrovan prvi slučaj.
Na samom početku, jasno smo istakli i sledili dva glavna vodeća principa.
Na prvom mestu, zdravlje i bezbednost naših zaposlenih su od najvećeg značaja. To ne znači samo da naši ljudi treba da budu bezbedni i na sigurnom u svakom trenutku, već i da svako od njih radi sve što može kako lično, tako i profesionalno, uz primenu svih mera opreza, kako bi se izbegao kontakt ili širenje virusa.
Kao drugo, učinili smo i činimo sve što možemo da zaštitimo kontinuitet našeg poslovanja i da održimo operativnost naših privara, što podrazumeva i redovnu isplatu plata našim zaposlenima u Zaječaru, Novom Sadu i Beogradu, bez otpuštanja i smanjenja radne snage, kao i podršku kontinuitetu poslovanja svih naših klijenata i dobavljača.
Kao što možemo primetiti, jedna od posledica ove situacije je uticaj na volumene usled zatvaranja On trade sektora, kao i ograničenog radnog vreme Off trade-a, što je zahtevalo brže i blagovremene reakcije u smislu potražnje i dovoljnih dostupnih zaliha naših proizvoda. Sada smo posvećeni tome da budemo relevantan partner u sigurnom i finansijski zdravom procesu ponovnog otvaranja On trade kanala prodaje i kontinurianog funksionisanja ekonomije i tržišta.
Prilagodili smo poslovanje na brz i održiv način i verujemo da naš pristup i načini rada podržavaju brži oporavak celokupne ekonomije i drago nam je što se za sada sve mere koje smo preduzeli pokazuju da smo napravili dobar izbor koji nam obezbeđuje svakodnevnu operativnost bez trzavica.
Koje ste dodatne mere opreza i bezbednosti preduzeli u kompaniji?
- Bezbednost i zdravlje naših zaposlenih, naših porodica, ali i poslovnih partnera je na prvom mestu. Stoga smo, pre donošenja mera Vlade Republike Srbije koje se odnose na ostanak kod kuće, testirali naše mreže i wi-fi i organizovali rad na daljinu, uz obavljanje svih sastanaka putem on-line platformi i mogućnosti da zaposleni koriste svu poslovnu opremu za nesmetano rad iz svojih domova.
I pre nego što je zahtevano, instalirali smo dodatne dispanzere za dezinfekciju ruku, nabavili smo zaštitne maske, i redovno smo merili temperaturu uz pomoć beskontaktnih toplomera na svim našim lokacijama, u kancelariji u Beogradu i u pivarama u Zaječaru i Novom Sadu. Doneli smo odluku o reorganizaciji radnog vremena za zaposlene u sektorima proizvodnje i logistike, i osigurali obavezno poštovanje strogih higijenskih mera, kao i preporuka distanciranja, uz svakodnevnu podršku za obavljanje posla na bezbedan način. Dodatno, uspostavili smo jasan i strog postupak provere posetilaca i izvođača radova pri ulasku u naše prostorije.
Kako bismo obezbedili potpunu sigurnost naših zaposlenih, HEINEKEN se obavezao do do kraja 2020. godine neće vršiti strukturna otpuštanja, kao posledicu pandemije virusa COVID-19. Od početka, svima smo preporučili da ukoliko osete makar i blage simptome virusa ostanu kod kuće, a, tokom bolovanja, plate će im biti isplaćene u celosti.
Koliko je važna interna komunikacija u ovo vreme?
- Redovna i česta komunikacija sa svim našim kolegama i poslovnim sindikatima, svakodnevni sastanci kriznog tima, odluke koje se donose i sprovode velikom brzinom su samo neki od primera koji ilustruju naš način rada. Verujemo da je redovno obaveštavanje o trenutnom poslovanju kao i očuvanje mentalnog zdravlja podjednako važno kao i fizičko zdravlje. Svi naši zaposleni u Zaječaru, Beogradu i Novom Sadu, kao i naši sindikati, lično su doprineli i podržali naš trud da se sve mere u potpunosti poštuju i da svi sledimo isti disciplinovani pristup iz dana u dan.
U svakom trenutku svi smo bili zajedno. To je bila svesna disciplina u kojoj je svako od nas imao isti cilj da ostanemo zdravi i da čuvamo jedni druge, što me čini ponosnim na sve zaposlene u HEINEKEN Srbiji, na njihovu fleksibilnost, trud koji svakodnevno ulažu i na njihov pristup radu. Mogu reći da je ovo vreme doprinelo i jačem zajedničkom angažmanu i ojačalo naše međusobne odnose.
Kompanija HEINEKEN Srbija je bila aktivna u komunikaciji i aktivnostima prema javnosti. Koliko je važno biti društveno odgovoran u ovakvim vremenima i nastaviti komunikaciju sa svojim potrošačima?
- Ovo su izazovna vremena u kojima su solidarnost i zajednički trud od suštinskog značaja za borbu protiv širenja virusa COVID-19. Saosećamo sa svima koji su pogođeni i potrebno je da ostanemo aktivni, pružimo podršku i budemo optimistični.
Sa jedne strane, ostati odgovoran i lojalan poslodavac koji brine o zaposlenima, i, zahvaljujući trudu svih naših zaposlenih, uzorno se ponašati u skladu sa svim preporukama, predstavlja podršku državi u ovim kriznim vremenima.
Korak podrske čini i donacija od 12 miliona dinara Vladi Republike Srbije za nabavku više respiratora za naše bolnice za pomoć najugroženijima. Na globalnom nivou, HEINEKEN je donirao 15 miliona evra za podršku Međunarodnoj federaciji Crvenog krsta, uz mnoge druge humanitarne aktivnosti, kao što su donacija vode i bezalkoholnih pića i aparata za dezinfekciju ruku.
Na početku vanrednog stanja, svi smo se zatekli u situaciji u kojoj je bilo potrebno da se prilagodimo novoj stvarnosti. Osetili smo obavezu da javno prenesemo snažnu poruku da svi treba da smo uključeni i da ohrabrimo druge da budu jaki i brinemo jedni o drugima najbolje što možemo, uz solidarnost i brigu o svima.
Kroz naš brend Zaječarsko, nastavili smo da prenosimo tople poruke optimizma i odgovornosti. Činjenica je da nije važno koje pivo pijemo, sve dok smo svi bezbedni. Ova kampanju širi optimizam i šalje snažnu poruku – da je samo pitanje vremena kada ćemo se opet okupiti za stolom i uživati u našem omiljenom pivu sa onima koje volimo. Unapred se radujemo tim zajedničkim trenucima, kao i naši potrošači.
– Živeli za dan kada ćemo se svi ponovo sresti i ostanite kod kuće, zbog onih koje volite.
Koji je vaš plan za dolazeći period kad se približavamo narednim fazama i približavamo završetku krize i smanjenju mera predostrožnosti?
- Pre bilo kojeg finansijskog aspekta, ljudi su na prvom mestu. Najvažnija stvar za nas jeste da nastavimo da poslujemo tako da sve naše kolege, kupci i potrošači ostanu bezbedni na najvišem nivou na kojem mi tome možemo da doprinesemo.
Drago nam je da možemo da vidimo svetlo na kraju tunela. U fazi u koju sad ulazimo, kako je pomenuto na i početku, naši prioriteti i vodeći principi ostaju nepromenjeni: bezbednost svih naših ljudi, klijenata i potrošača, kao i kontinuitet poslovanja i ubrzanje poslovnih procesa u ovom novom okruženju.
Verujem da, kroz naša iskustva kako lokalno tako i globalno, možemo doprineti domaćem okruženju kroz podršku ponovnom otvaranju trade sektora, kao i svim našim poslovnim partnerima da pronađu odgovarajuće modele uz pomoću kojih će održati operativnost i odgovoriti na povećanu potražnju u nastupajućem letnjem periodu.
Najveći deo ljudi iz inostranstva napustili su Srbiju usled eskalacije situacije uslovljene virusom COVID-19, kako to da se vi ostali?
- Ima jedna izreka koju često citiram "Moj dom je tamo gde spustim svoj šešir“. Za mene to znači da je moj dom tamo gde su moje kolege iz Beograda, Zaječara i Novog Sada. Kako to danas volim da kažem, ja sam Grk poreklom, a Srbin po izboru. I mi sve izazove pobeđujemo zajedno.
Šta ćete uraditi kada se ova pandemija završi?
- Želeo bih da se zahvalim svim herojima ovog vremena, svima onima koji su neumorno radili i koji su žrtvovali svoje vreme i davali sve od sebe radi benefita i zdravlja drugih. Posebnu zahvalnost dugujem svim zaposlenima u Beogradu, Novom Sadu i Zaječaru zato što su išli korak ispred situacije i pokazali ogromnu hrabrost, poverenje i jedinstvo, dan za danom. Unapred se radujem danu kada ćemo se ponovo sresti i nazdraviti čašom Zaječarskog piva.