"TO JE DO SADA BIO SAMO SAN" Brza saobraćajnica Šabac-Loznica ključni infrastrukturni projekat, značajno će poboljšati saobraćajnu povezanost u Zapadnoj Srbiji
Brza saobraćajnica Šabac - Loznica biće završena i puštena do kraja godine.
Izgradnja brze saobraćajnice Šabac-Loznica, koja se očekuje da bude završena do kraja godine, predstavlja ključni infrastrukturni projekat koji će značajno poboljšati saobraćajnu povezanost u Zapadnoj Srbiji. Ova saobraćajnica, duga oko 55 kilometara, imaće četiri trake, po dve u oba smera, i zaobićiće sva naseljena mesta, što će omogućiti brži, bezbedniji, i udobniji put za sve vozače.
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Goran Vesić, istakao je da je do sada završeno oko 80% radova na ovoj deonici. Projekat se realizuje u okviru šireg infrastrukturnog plana koji povezuje Novi Sad, Rumu, Šabac, i Loznicu, ukupne dužine 78,5 kilometara, a čija je vrednost procenjena na 467,5 miliona evra.
"To je do sada bio samo san"
- Kada bude završena, od Šapca do Loznice stizaće se za oko 30 minuta, od Loznice do Beograda putovaće se oko 75 minuta komfornim, modernim putem, a od 2026. kada završimo i Fruškogorski koridor od Loznice do Novog Sada stizaće se za oko sat vremena. To je do sada bio samo san. Spajamo Srem sa Zapadnom Srbijom i Podrinje sa Beogradom. Pored toga, radimo i brzu saobraćajnicu Slepčević-Badovinci koja neće biti gotova do kraja ove godine, ali će, kada bude završena sa još jednim mostom kod Pavlovića ćuprije, omogućiti bolju vezu sa Semberijom odnosno Bijeljinom i Republikom Srpskom - kazao je Vesić.
Kada bude završena, ova saobraćajnica će omogućiti vozačima da stignu od Šapca do Loznice za svega 30 minuta, dok će putovanje od Loznice do Beograda trajati oko 75 minuta. Projekat uključuje i planove za produžetak saobraćajnice do Malog Zvornika, što će dodatno poboljšati povezanost sa Republikom Srpskom i Bosnom i Hercegovinom.
Uz to, planira se i naplata putarine na brzim saobraćajnicama od naredne godine, čime će se osigurati sredstva za održavanje puteva. Ministar je najavio i formiranje posebnog preduzeća za naplatu putarine, koje će se baviti naplatom i na pojedinim magistralnim putevima za kamione teže od 7,5 tona.
Ovaj projekat označava značajan korak napred u modernizaciji putne infrastrukture Srbije i povezivanju različitih delova zemlje sa glavnim urbanim centrima, što će doprineti kako ekonomskom razvoju, tako i poboljšanju kvaliteta života građana.