RADIKALNA PROMENA NA NAPLATNIM RAMPAMA: Ovako će se naplaćivati korišćenje puta teretnjacima
Cilj je da iz bezbednosnih razloga teretnjaci izbegavaju magistralu.
Teretnjaci uskoro neće moći da izbegnu putarinu. Stara ideja "Puteva Srbije" uskoro će se ostvariti. Naplata putarine biće uvedena i van auto-puteva, za kamione teže od 12 tona, potvrdio je juče na "Kopaonik biznis forumu" ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić.
14 FAKULTETA U SRBIJI NAJAVILO POSKUPLJENJE! Cena školovanja u ove dve ustanove su PAPRENE - studenti štrajkuju
LEPE VESTI ZA GRAĐANE! Podstanari mogu da se vesele - stručnjaci otkrili najnovije informacije o cenama kirija
DRŽAVA VAM DAJE 2.000 EVRA ZA KUPOVINU POLOVNJAKA: Podiže se rampa za uvoz - vozila nikad skuplja, ali i dalje tražena
"Putevi Srbije" su početkom godine raspisali javnu nabavku tražeći stručnjake koji bi im projektovali sistem naplate putarine teretnjacima i na putevima nižeg reda. Ministar Vesić otkriva kako će to izgledati.
- Biće napravljeni portali koji će snimati, a ispod njih će se nalaziti vaga u asfaltu koja će meriti osovinsko opterećenje kamiona - pojasnio je Goran Vesić. - Više je razloga za ovaj potez. Saobraćaj će se usmeravati na puteve prvog reda, jer kamioni koji su u tranzitu izbegavaju plaćanje putarine, a samim tim i uništavaju manje i lokalne puteve zbog tereta. Drugi razlog je što se veliki kamioni preopterete i tako se dodatno uništavaju putevi. Dakle, zemlja uloži novac u rekonstrukciju puta koji posle par godina bude uništen. Ovakva rešenja već postoje u zemljama EU i vreme je da Srbija zaštiti svoje puteve.
O uvođenju putarine na magistralama govori se od otvaranja auto-puta "Miloš Veliki". Cilj je da iz bezbednosnih razloga teretnjaci izbegavaju magistralu. Rok za dostavu ponuda je istekao poslednjeg dana januara, ali se još ne znaju rezultati konkursa, kao ni kolika će putarina biti na putevima nižeg reda, niti na kojim će se uvesti. Za rešenje je predviđeno 60 miliona dinara.
U Poslovnom udruženju drumskog saobraćaja "Srbijatransportu" očekuju da će se tek otvoriti razgovori struke i privrede i da će se naći najbolje rešenje.
- Suštinski, zaista postoje prevoznici koji rade pretovare ili na drugi način oštećuju puteve. A svi ih mi plaćamo - rekli su nedavno u ovom udruženju.
- Uvođenje reda u ovu oblast će podstaći konkurentnost prevoznika i zaštititi infrastrukturu. Naravno, ima prevoznika koji moraju da koriste te puteve zbog istovara. Ta oblast treba da se uredi, a tek ćemo videti predlog rešenja i tada ćemo zauzeti stav.