Kasne radovi na mađarskom delu pruge Beograd-Budimpešta: Ovo je razlog
Radovi na železničkoj pruzi Beograd-Budimpešta kasniće, jer je Vlada Mađarske odlučila da raspiše novi tender za modernizaciju mađarske deonice, zbog poskupljenja troškova projekta za oko deset odsto, javlja agencija MTI
Iz mađarske vlade potvrđeno je da je odluka o tome doneta 12. decembra na sednici vlade.
Projektovani troškovi modernizacije deonice u dužini od 152 kilometra između Budimpešte i Kelebije, na granici sa Srbijom, iznosili su u maju 2018. godine 578 milijardi forinti (1,79 milijardi evra). Međutim, najbolja ponuda koja je otada stigla iznosila je 693 milijarde forinti.
Srbija dobija NOVI AERODROM! Lokacija spremna, čeka se samo odluka Vlade
S obzirom na to da mađarska vlada nije spremna da snosi veće troškove, pokrenula je nov postupak javnih nabavki. Kao posledica toga, izgradnja će početi tek 2020. godine, što je godinu dana kasnije nego što je prvobitno planirano.
Cilj modernizacije je da se olakša transport kineske robe u Evropu koja dolazi iz grčke luke Pirej. Ta roba bi bila dovezena železnicom preko Srbije u Mađarsku.
Ministar spoljnih poslova i spoljne trgovine Peter Sijarto izjavio je u junu da bi projekat koristio Mađarskoj i Srbiji kako logistički tako i finansijski, i da bi doprineo otvaranju novih radnih mesta.
Pregovori o kineskom zajmu za finansiranje modernizacije su, prema njegovim rečima, još u toku.
Ministar je tada rekao da je 30 kompanija izrazilo interesovanje za dostavljanje ponuda za izgradnju mađarske deonice te pruge. Od tog broja, dva konzorcijuma mađarskih i kineskih kompanija dostavila su važeće ponude.
BONUS VIDEO: Kada vidite šta tamo rade ljudi na -37 stepeni, odmah ćete prestati da se žalite na hladnoću