Касне радови на мађарском делу пруге Београд-Будимпешта: Ово је разлог
Радови на железничкој прузи Београд-Будимпешта касниће, јер је Влада Мађарске одлучила да распише нови тендер за модернизацију мађарске деонице, због поскупљења трошкова пројекта за око десет одсто, јавља агенција МТИ
Из мађарске владе потврђено је да је одлука о томе донета 12. децембра на седници владе.
Пројектовани трошкови модернизације деонице у дужини од 152 километра између Будимпеште и Келебије, на граници са Србијом, износили су у мају 2018. године 578 милијарди форинти (1,79 милијарди евра). Међутим, најбоља понуда која је отада стигла износила је 693 милијарде форинти.
Србија добија НОВИ АЕРОДРОМ! Локација спремна, чека се само одлука Владе
С обзиром на то да мађарска влада није спремна да сноси веће трошкове, покренула је нов поступак јавних набавки. Као последица тога, изградња ће почети тек 2020. године, што је годину дана касније него што је првобитно планирано.
Циљ модернизације је да се олакша транспорт кинеске робе у Европу која долази из грчке луке Пиреј. Та роба би била довезена железницом преко Србије у Мађарску.
Министар спољних послова и спољне трговине Петер Сијарто изјавио је у јуну да би пројекат користио Мађарској и Србији како логистички тако и финансијски, и да би допринео отварању нових радних места.
Преговори о кинеском зајму за финансирање модернизације су, према његовим речима, још у току.
Министар је тада рекао да је 30 компанија изразило интересовање за достављање понуда за изградњу мађарске деонице те пруге. Од тог броја, два конзорцијума мађарских и кинеских компанија доставила су важеће понуде.
БОНУС ВИДЕО: Када видите шта тамо раде људи на -37 степени, одмах ћете престати да се жалите на хладноћу