SPECIJALNO ISPRAVLJANJE: Kina kažnjava one koji preko interneta kritikuju njenu ekonomiju
I TikTok reagovao povodom ovoga
Zvanični Peking je pokrenuo dvomesečnu kampanju za ispitivanje komercijalnih platformi i naloga na društvenim mrežama, koji objavljuju ekonomske informacije, u pokušaju da "očisti medije od sadržaja koji kritikuju kinesku ekonomsku politiku", piše Raša Tudej.
KAO NISU TU, A TU SU I KONTROLIŠU: Ko su tajni kupci i kako rade - zaposleni po prodavnicama ne znaju da ih proveravaju
RAST PROBIJA PLAFON - SRBIJA EKONOMSKA SILA! Pogledajte koliki je realni skok BDP-a naše zemlje
ZBOG KORONE SA ZELENE LISTE EU SKINUTO POLA BALKANA: Da li srpski građani i dalje mogu slobodno da putuju Evropom?
Kineska nacionalna uprava za kibernetički prostor pokrenula je akciju "specijalnog ispravljanja", koja je usmerena na nezakonite nabavke i pogrešno tumačenje finansijskih informacija. Agencija je pozvala platforme društvenih mreža da provere finansijski sadržaj koji objavljuju, a koji "krši kineske propise".
Kineske glavne regulatorne agencije nadgledaće i voditi te poteze, fokusirajući se na osam vrsta kršenja. Ovo uključuje "zloupotrebu" kineskih finansijskih tržišta i "pogrešno tumačenje" domaće ekonomske politike, širenje finansijskih glasina i "negativnih informacija radi pretnji, zastrašivanja, ucenjivanja relevantnih aktera i traženja protivpravne koristi".
Oni koji ponovo objavljuju članke ili komentare stranih medija za koje se smatra da lažno tumače kinesku finansijsku politiku bez zauzimanja stava ili donošenja presude takođe će se smatrati prekršiocima propisa.
Kineski regulator tvrdi da navedena kršenja remete normalan tržišni poredak u zemlji, navodeći da će akcija ispravljanja efikasno smiriti haos finansijskih informacija na internetu i stvoriti dobro okruženje za javno mnjenje na mreži za zdrav razvoj ekonomije i društva.
Kineski internet giganti, uključujući Tencent i ByteDance, koji upravljaju društvenim platformama kao što su WeChat, Douyin (originalno ime TikToka), Weibo, Toutiao i Kuaishou – odmah su reagovali na vesti. Oni su izdali saopštenja u kojima obećavaju da će se pridržavati novih propisa i izvršiti opsežne provere finansijskog sadržaja u skladu sa zahtevima administracije sajber prostora.
Akcija će trajati do 26. oktobra, do kada će sve medijske platforme vlastima dostaviti rezultate svojih provera, a ako to ne ispune, time će rizikovati svoje ukidanje na kineskoj teritoriji.