NEMA VIŠE FLEKSOVANJA! DRŽAVA ODLUČILA DA SE OBRAČUNA SA INFLUENSERIMA: Prve na udaru su ove TRI DRUŠTVENE MREŽE
Na udaru su tri najpopularnije društvene mreže.
Ima li neko, čak iako baš i nije vičan Internetu i društvenim mrežama, da nije čuo za izraz "influenser“? To su osobe oba pola koje koriste društvene mreže da bi promovisali sebe, a kada steknu dovoljno pratilaca na, recimo, društvenoj mreži Instagram, oni svoje objave, koje sadrže reklamu za neki proizvod, naplaćuju. Za nekoliko sekundi snimka, najuticajniji među njima uzimaju na hiljade evra, a neki i mnogo, mnogo više.
Dakle, neki zarađuju solidno, neki odlično, neki i previše, a većini njih je zajedničko to što mnogo vole da se hvale svojim bogatstvom, lako zarađenim novcem, skupim kolima, putovanjima…
Kina preduzima korake protiv influensera
Shodno tome, mnogi od njih su izuzetno iritantni i loš su primer mladima. To takođe misle mnogi, a misli i država Kina. Baš zato, vlasti u Pekingu su ovih dana odlučile da stanu na put njihovom "fleksovanju“. Ko čita ovaj tekst i ima do 30 godina, sigurno zna šta to znači. Onima preko verovatno treba pojašnjenje. "Fleksovanje“ je, u širem smislu, preterano hvaljenje sopstvenim, u ovom slučaju, bogatstvom. Dakle, hvalisanje, "loženje“…
Eto, kad smo rešili sve terminološke nedoumice, da se vratimo aktuelnoj vesti koja stiže iz bratske nam Kine, i ozbiljnija je nego što možda zvuči na prvi pogled, i imajući u vidu opširan uvod. Dakle, država Kina je, kako piše Biznis insajder, pokrenula široku akciju sprečavanja influensera da fleksuju svojim bogatstvom na društvenim mrežama, i to vrlo konkretno. Počeli su da uklanjaju takav sadržaj sa Interneta, smatrajući da influenseri štete društvu i propagiraju "loše vrednosti“. Kampanja je pokrenuta sredinom maja, i cilj joj je da u što većoj meri spreči praksu "obožavanja novca“.
Pod udarom su tri najpopularnije društvene mreže, među kojima je i najpoznatija među njima, pod nazivom Veibo. Veibo ima 600 miliona aktivnih korisnika, i oni prate trendove koji su pokrenule njihove zapadne kolege ifluenseri – prikazivanje izuzetno skupih automobila, bacanje novčanica kao da su konfete… zatim, reklamiranje raznih šema koje garantuju bogatstvo preko noći ili prikazivanje dece koja uživaju u izobilju samo zato što su im roditelji bogati.
Primećeno je i da siromašniji korisnici Veiba sve više izražavaju gnev zbog klasne diskriminacije, a jedna od zamerki glasi da influenseri često ismevaju i preuveličavaju borbu nižih društvenih klasa da prežive.
Otkuda ovaj obračun sa "bahatom omladinom“ na kineskim društvenim mrežama? Američki mediji podsećaju da je ta inicijativa u skladu sa idealom Sija Đinpinga, predsednika Kine, po kojem bogatstvo treba da bude ravnopravnije raspoređeno među stanovništvom. Efekti Đinpingove kampanje su, inače, najvidljiviji u najsiromašnijim ruralnim područjima Kine, gde su uvedene minimalne plate za sve zaposlene, koje je odredila država, kako bi se razlike bar donekle umanjile.
Ipak, razlika između bogatih i siromašnih je i dalje velika, prema statistici, građani Kine koji žive u gradovima zarađuju 6,3 puta više od seoskih žitelja. Otuda, i prekomerno isticanje ličnog bogatstva, makar i na Internetu, dođe kao prst u okom siromašnima širom zemlje.
Sloboda govora? Uvek postoje izuzeci…
Eto, i influenseri moraju da daju svoj doprinos, tako što će svaki put kada požele da "fleksuju“ svog lamborginija, razmišljati da li će im država udariti zabranu.
Naravno, ovde se postavlja i pitanje slobode na Internetu i da li država sme da brani slobodu izražavanja? Očigledno, u Kini ne postoji taj problem, a i ne bi trebalo, po cenu da zvučimo nedemokratski i "komunistički“.
Izvor: Srbija Danas/BizPortal/Stanko Stamenković/M.A.