НЕМА ВИШЕ ФЛЕКСОВАЊА! ДРЖАВА ОДЛУЧИЛА ДА СЕ ОБРАЧУНА СА ИНФЛУЕНСЕРИМА: Прве на удару су ове ТРИ ДРУШТВЕНЕ МРЕЖЕ
На удару су три најпопуларније друштвене мреже.
Има ли неко, чак иако баш и није вичан Интернету и друштвеним мрежама, да није чуо за израз "инфлуенсер“? То су особе оба пола које користе друштвене мреже да би промовисали себе, а када стекну довољно пратилаца на, рецимо, друштвеној мрежи Инстаграм, они своје објаве, које садрже рекламу за неки производ, наплаћују. За неколико секунди снимка, најутицајнији међу њима узимају на хиљаде евра, а неки и много, много више.
Дакле, неки зарађују солидно, неки одлично, неки и превише, а већини њих је заједничко то што много воле да се хвале својим богатством, лако зарађеним новцем, скупим колима, путовањима…
Кина предузима кораке против инфлуенсера
Сходно томе, многи од њих су изузетно иритантни и лош су пример младима. То такође мисле многи, а мисли и држава Кина. Баш зато, власти у Пекингу су ових дана одлучиле да стану на пут њиховом "флексовању“. Ко чита овај текст и има до 30 година, сигурно зна шта то значи. Онима преко вероватно треба појашњење. "Флексовање“ је, у ширем смислу, претерано хваљење сопственим, у овом случају, богатством. Дакле, хвалисање, "ложење“…
Ето, кад смо решили све терминолошке недоумице, да се вратимо актуелној вести која стиже из братске нам Кине, и озбиљнија је него што можда звучи на први поглед, и имајући у виду опширан увод. Дакле, држава Кина је, како пише Бизнис инсајдер, покренула широку акцију спречавања инфлуенсера да флексују својим богатством на друштвеним мрежама, и то врло конкретно. Почели су да уклањају такав садржај са Интернета, сматрајући да инфлуенсери штете друштву и пропагирају "лоше вредности“. Кампања је покренута средином маја, и циљ јој је да у што већој мери спречи праксу "обожавања новца“.
Под ударом су три најпопуларније друштвене мреже, међу којима је и најпознатија међу њима, под називом Веибо. Веибо има 600 милиона активних корисника, и они прате трендове који су покренуле њихове западне колеге ифлуенсери – приказивање изузетно скупих аутомобила, бацање новчаница као да су конфете… затим, рекламирање разних шема које гарантују богатство преко ноћи или приказивање деце која уживају у изобиљу само зато што су им родитељи богати.
Примећено је и да сиромашнији корисници Веиба све више изражавају гнев због класне дискриминације, а једна од замерки гласи да инфлуенсери често исмевају и преувеличавају борбу нижих друштвених класа да преживе.
Откуда овај обрачун са "бахатом омладином“ на кинеским друштвеним мрежама? Амерички медији подсећају да је та иницијатива у складу са идеалом Сија Ђинпинга, председника Кине, по којем богатство треба да буде равноправније распоређено међу становништвом. Ефекти Ђинпингове кампање су, иначе, највидљивији у најсиромашнијим руралним подручјима Кине, где су уведене минималне плате за све запослене, које је одредила држава, како би се разлике бар донекле умањиле.
Ипак, разлика између богатих и сиромашних је и даље велика, према статистици, грађани Кине који живе у градовима зарађују 6,3 пута више од сеоских житеља. Отуда, и прекомерно истицање личног богатства, макар и на Интернету, дође као прст у оком сиромашнима широм земље.
Слобода говора? Увек постоје изузеци…
Ето, и инфлуенсери морају да дају свој допринос, тако што ће сваки пут када пожеле да "флексују“ свог ламборгинија, размишљати да ли ће им држава ударити забрану.
Наравно, овде се поставља и питање слободе на Интернету и да ли држава сме да брани слободу изражавања? Очигледно, у Кини не постоји тај проблем, а и не би требало, по цену да звучимо недемократски и "комунистички“.
Извор: Србија Данас/БизПортал/Станко Стаменковић/М.А.