Kina želi bolju vezu luke Pirej i Balkana
Ðing Vivijan Džan navodi da Kina proizvodi veoma mnogo i dobar deo toga ne može da apsorbuje domaće tržište.
Ekonomski motivi su glavni pokretač globalne pomorske strategije Kine na početku 21. veka , i to počev od domaćih ekonomskih potreba zemlje, a dve luke - Pirej u Grčkoj i Gvadar u Pakistanu - smatraju se ključnim strateškim kapijama za ekspanziju kineskog izvoza u širem regionu Evroazije i na Indijskom okeanu, kaže docentkinja Ðing Vivijan Džan sa Kineskog univerziteta u Hongkongu.
Ona je protekle sedmice održala predavanje "Kineske pomorske strategije: komparativna analiza Grčke i Pakistana" u okviru Međunarodne konferencije ISA-CEEISA 2019. koja je održana na Fakultetu političkih nauka u Beogradu uz učešće oko 600 stručnjaka iz čitavog sveta, piše Politika.
- Kina proizvodi veoma široku paletu proizvoda, izvozi mnoge od njih i neophodno joj je da bude prisutna u spoljnom svetu kako bi transportovala svoji izvoz na siguran način - kaže ona za Politiku.
Programerima iz Srbije, uskoro novac od aplikacija sa Gugla!
Velike promene: Bitkoin opet raste, da li je vreme za šampanjac?
Tenzije između SAD i Irana ruše berzu? AKCIJE NA VOLSTRITU U PADU!
- Jasno je da se od dolaska Si Ðinpinga na vlast globalna vizija Kine za razvoj međunarodnih odnosa zasniva na principu jačanja povezanosti. Sa tom bazičnom premisom, Peking se veoma široko angažuje na razvoju brojnih železničkih pruga, puteva, luka - dodaje ona.
Ðing Vivijan Džan navodi da Kina proizvodi veoma mnogo i dobar deo toga ne može da apsorbuje domaće tržište.
- Stoga Kina širi ekonomsko učešće u svetskom biznisu i tako što širi mrežu luka u kojima je prisutna - kaže ona.
DESET EVROPSKIH METROPOLA SE BUNI: Ukinite "stan na dan"!
ŠANSA ZA MESO IZ SRBIJE: Zbog bolesti ubijeni milioni svinja u Kini i Vijetnamu!
Plemeniti metal OBARA REKORDE: Zbog krize sa Iranom cena zlata NAGLO SKOČILA
Ona dodaje da se uporedo sa razvojem inicijative "Pojas i put", Kina obilato angažuje u infrastrukturnim projektima širom sveta, na moru kao i na kopnu, što je slučaj i u Srbiji.
- Kinesko građevinarstvo tu ima brojna komparativna preimućstva, pre svega brzinu i efikasnost u radovima. Zašto onda ne izvoziti i takav uspešan biznis? - kaže Ðing Vivijan Džan.
JEZIV PAD: Ekonomija Srbije se tokom devedesetih za samo četiri godine smanjila za 60 ODSTO (VIDEO)