Kol centar za prijavu nezakonitosti se USIJAO: Građani se najviše žale na cene namirnica i pretnje otkazom
Kontakt centar je zvanično juče počeo sa radom.
Na novootvoreni broj telefona za prijavljivanje nezakonitosti tokom epidemije korona virusa, građani se najviše žale na povećane cene namirnica, maski i rukavica, ali i na pretnje otkazom, neisplaćene zarade i rad pojedinih kafića, restorana, pa čak i jednog tržnog centra u provinciji.
Prema rečima Jovice Damnjanovića, predstavnika ovog kontakt centra, operateri su juče, prvog radnog dana, imali između 160 i 170 prijava, a danas do 12 časova oko 80.
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2017/07/31/profimedia-0009873495.jpg?itok=fK3zdzTx)
Vozači, važna vest! Tokom vanrednog stanja REGISTRACIJA VOZILA je obavezna, a evo šta treba da uradite
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2018/01/31/profimedia-0300214403.jpg?itok=1gnS8Kc4)
Prihodi od domaćeg turizma biće ove godine gotovo prepolovljeni zbog pandemije korone
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2020/03/26/bundestag.jpg?itok=65rTMTnu)
JOŠ JEDNA OPCIJA ZA OPSTANAK PRIVREDE Nemačka razmatra NACIONALIZACIJU kompanija za vreme epidemije
- Kontakt centar je zvanično juče počeo sa radom. Funkcija ovog centra je da građani i privrednici mogu da prijave sve nepravilnosti koje uoče u vreme korona virusa, vezane za rad na crno, sivu ekonomiju i rad privrednih društava ili preduzetnika - objasnio je za Damnjanović.
Kaže da je kontakt centar isključivo za probleme koje su u nadležnosti republičkih inspekcija, a, dodaje, bilo je i onih građana koji su se žalili na probleme koji su na nivou lokalnih samouprava ili autonomne pokrajine.
Ipak, i u tim situacijama operateri informišu građane o tome kome da se obrate i koje telefone i adrese da kontaktiraju.
Između ostalog, građani se žale na pretnje otkazima, neisplaćivanje plata, na podizanje cena osnovnih životnih namirnica, zaštitnih sredstava, a bilo je i problema vezanih za rad pojedinih kafića, restorana, tržnih centara.
Damnjanović kaže da operateri kontakt centara primaju pozive svakog radnog dana od 9 do 16 časova, na broj 011/6350-322, a posle 16 časova i vikendom - građani i privrednici mogu svoje prijave da ostavljaju popunjavanjem formulara na sajtu www.inspektor.gov.rs ili govornom porukom.
Prijave se ostavljaju anonimno, a građani koji budu želi da znaju šta se desilo sa prijavom koju su podneli, mogu da ostave svoj kontakt i biće obavešteni u roku od 72 sata o tome kome je njihov predmet prosleđen.
U kontakt centru zaposleno je ukupno sedmoro ljudi, od toga tri analitičara i četiri kol-operatera, među kojima je Miloš Jovanović koji kaže da je od juče uneo oko 90 predmeta građana i primio još toliko poziva koji nisu u nadležnosti republičke inspekcije.
- Najviše se žale na podizanje cena, ali i na nestašicu nekih proizvoda koja nije u našoj nadležnosti. Prijavljuju da se ne poštuju mere za prevenciju širenja virusa, na primer, u pojedinim radnjama se prima previše potrošača, radnici ne nose maske i rukavice - istakao je Jovanović.
Osnovni podaci, navodi on, koje bi građani trebalo da dostave jesu koje su to firme, u kom mestu se nalaze, koji je prekršaj napravljen, a nakon toga se ti podaci šalju određenoj inspekciji koja izlazi na teren i proverava.
- U Beogradu su prekršaji uglavnom da je, na primer, cena limuna skočila za 20 dinara, dok u manjim sredinama to mogu da budu veći problemi, kao što je tržni centar koji je radio u nekom selu, ili radnici koji dolaze u kontakt sa zaraženim ljudima, a moraju da dolaze na posao - ispričao je Jovanović.
Kontakt centar pokrenula je Vlada Srbije, u saradnji sa Ministarstvom državne uprave i lokalne samouprave, Jedinicom za podršku Koordinacionoj komisiji za inspekcijski nadzor, Kancelarijom za IT i eUpravu i NALED-om, a uz podršku Evropske banke za obnovu i razvoj, koja u okviru dvogodišnjeg projekta podržava reformu inspekcija u Srbiji.
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2020/03/26/profimedia-0098535435.jpg?itok=ayWsnCnC)
U samo jednoj nedelji 3,3 miliona Amerikanaca dobilo otkaz
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2019/11/10/srbija.jpg?itok=g9nxFcXv)
Ovo su tri osnovne mere koje Vlada priprema za pomoć privredi zbog vanredne situacije
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/322742/profimedia-0136605655.jpg?itok=G0b7V89A)
Čadež: Apel EU da kompanijama Zapadnog Balkana omogući kretanje "zelenim trakama"
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2017/12/29/profimedia-0353296928.jpg?itok=6ykOLGiZ)
GRAĐANI, OPREZ! Kruži SMS prevara, dobro obratite pažnju od koga vam stižu poruke i ne šaljite LIČNE PODATKE!
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2019/09/14/profimedia.jpeg?itok=ZGGjw6D5)
GORE NEGO TOKOM VELIKE DEPRESIJE: Rekordna nezaposlenost u Americi, samo prošle nedelje VIŠE OD 3 MILIONA ljudi otpušteno!