KORONA DOMAĆIM DESTINACIJAMA DONELA PROCVAT: Ministarka otkrila šta traže domaći turisti
Domaće destinacije doživele bum, istakla je ministarka
Iako gubici u sektoru turizma iznose oko milijardu evra, potencijal Srbije u turizmu je ogroman pa je tako domaći turizam u nepovoljnoj situaciji doživeo procvat i domaće destinacije doživele su bum - izjavila je ministarka turizma Tatjana Matić.
Šta igramo za vikend? Bundes, Premijer liga i Serija A u fokusu - ovo su naši predlozi
Oglasili se analitičari: Koliko bi moglo da vredi buduće tržište za KOVID VAKCINE?
Delta Holding predao ponudu za Sava Centar: Izneli cifru koju su spremni da plate i koji su im planovi za taj objekat
- Država je još na početku godine donela nekoliko ključnih mera, pre svega Uredbu o zamenskim putovanjima jer su turističke agencije bile u problemu, oko 85 miliona evra aranžmana je bilo ugovoreno. U trenutku kada se shvatilo da će turistička sezona propasti, država je pomogla da agencije ne bankrotiraju - rekla je Matić.
Istakla je da je veliku podršku države dobio sektor hotelijerstva i da je 312 hotela u 68 mesta u Srbiji dobilo pomoć od 10,5 miliona evra uz pojašnjenje da je reč o subvencijama od 350 evra po ležaju i 150 po smeštajnim jedinicima.
Kako je rekla, najviše su pogođeni su hoteli u velikim gradovima, dok su banje i planine doživeli neku vrstu procvata.
Matić je primetila da se menjaju prioroteti u domaćem tuzimu u epidemiološkim uslovima i da sve više dobijaju na značaju destinacije u kojima porodice mogu da se izoluju i u kojima ima sadržaja u prirodi za planinarenje, pešačenje, biciklizam...
Ona je navela da se ove godine ispostavilo da su u seoskom turizmu ograničeni smeštajni kapaciteti na čemu će se, kaže, raditi u narednom periodu, kao i na sadržaju jer turisti očekuju da imaju aktivnosti tokom odmora.
- Naši građani vole da putuju, a Srbija odavno zavredela da postane i našim građanima jedna od omiljenih destinacija. Ranije nismo dovoljno razvijali domaći turizam, a od 2012. smo počeli više da radimo na njegovom potenciranju i razvoju infrastrukture - rekla je Matić.
Govoreći o sektoru trgovine, ministarka je rekla da u Srbiji nije bilo neštasica proizvoda i da su prodavnice od početka pandemije dobro snabdevene za razliku od nekih drugih zemalja.
- Imali smo kratak zastoj sa snabdevanjem brašnom i kvascem, ali i to je brzo rešeno. Bilo je i domaćih i uvoznih proizvoda sasvim dovoljno - rekla je Matić.
Istakla je da je Srbija imala uspešnu poljoprivrednu godinu i da je na raspolaganju 2,6 tona i da je ima sasvim dovoljno, čak i za izvoz.
- Isto je i sa uljem i šećerom. Građani mogu da budu mirni što se tiče osnovnih životnih namirnica i spremni smo za svaki scenario. država ima mehanizme da odreaguje ako bude nekih poremećaja u izvozu ili povećanju cena, što nećemo dozvoliti - naglasila je Matić.
Ona je kazala da će prioriteti za resorno ministarstvo u narednom periodu biti da se turizam izvede iz krize, kao i da se nastavi projekat izgradnje lokalnih računarskih mreža u osnovnim školama.
Kako je rekla, završena je mreža u 900 škola, a sledeće godine biće još 500 čime će sve škole biti pokrivene računarskom mrežom.
- Započeli smo veliki projekat širokopojasne telekomunikacione infratsukture u ruralnim krajevima. To znači da ekonomsko najnerazvijeniji krajevi dobiti telekomunikacionu infrastrukturu, koja, pored putne i železničke infrastrukture, predstavlja osnov za ostanak građana u tim krajevima, dalji ekonomski razvoj i privlačenje stranih investicija - naglasila je Matić.