"KUPI SADA, PLATI KASNIJE" Opada korišćenje kreditnih kartica, kakve nas očekuju promene u bankarstvu?
Inoviranje ponude "Kupi sada, plati kasnije" može biti dobra startna pozicija.
Pandemija kovid-19 promenila je navike ljudi širom sveta, a posebno u naprednijim zemljama gde je tehnologija duboko ukorenjena. Na primer, klijenti banke u SAD sve brže prelaze na digitalno bankarstvo.
Lepa slika sa srpskih planina: Skijaši sa maskama i na propisanoj distanci čekaju svoj red za žičaru (VIDEO)
VOĆARI U PROBLEMU: Niske temperature će desetkovati rod, stručnjaci apeluju da se krene s primenom mera
Bez provizije i očas posla - STIGLA NOVA OLAKŠICA ZA GRAĐANE I PRIVREDU
Svaki peti Amerikanac je u 2020. otvorio račun za elektronsko plaćanje, pokazuje istraživanje finansijske kompanije "FIS Global", a prenosi CNBC. Prema anketi, 18% ispitanika je potvrdilo da je otvorilo tekući račun u banci samo za onlajn plaćanja.
Njih 37 odsto kaže da je, uz korišćenje tradicionalnih bankarskih usluga, prešlo i na novi poslovni odnos s nekom velikom domaćom ili globalnom bankom u proteklih godinu dana, a koje imaju dobro uspostavljen portal.
Uprkos tome što su korisnici otvarali bankarske račune, korišćenje kreditnih kartica je naglo opalo, što je slučaj i u nekim zemljama Evrope. Švedska je sve bliže cilju da postane "kešles" društvo i uvede e-krunu. Pad u upotrebi kartica naročito je primetan kod jedne starosne grupe.
- Rekao bih da iza tog trenda stoji generacija Z. Tu smo uočili dramatičan pad posedovanja kreditnih kartica. Prošle godine, 31 procenat pripadnika ove starosne kategorije nije imalo kreditnu karticu, a sada ih je 55 posto - kaže šef za bankarstva sledeće generacije u "FIS Global", Endrju Biti.
Generacija Z, ili popularno Zumeri, jesu svi oni rođeni između sredine/s kraja devedesetih i ranih 2010-tih godina. U svim starosnim grupama, 14 odsto korisnika bankarskih usluga nije imalo kreditne kartice prošlog aprila, a ove godine je taj procenat porastao na 21 posto.
Biti veruje da bi finansijske kompanije trebalo da se prilagode aktuelnim promenama, posebno kad je reč o Zumerima, i to inoviranjem ponude "Kupi sada, plati kasnije", kako bi premostili jaz u kreditiranju generacije koja izbegava tradicionalne kreditne kartice.
Taj servis će, predviđa "FIS Global", činiti 4% ukupnih globalnih transakcija u e-trgovini do 2024. godine. Ako govorimo samo na nivou SAD, procena je da će udeo tih transakcija porasti na 5% u naredne tri do četiri godine, u odnosu na 2% koliko čine sada.