RECEPT KOJIM JE SRPSKA EKONOMIJA POBEDILA INFLACIJU: Dobri potezi, kvalitetna strateška partnerstva i podrška malim i srednjim porodičnim preduzećima
Srpska ekonomija konačno staje na stabilne noge!
Srpsko Ministarstvo unutrašnje i spoljne trgovine od početka godine zabeležilo je rast izvoza od čak 13% u prva četiri meseca ove godine, dok je sa druge strane uvoz u blagom padu, što dodatno naglašava trend rasta srpske ekonomije. Ministar trgovine Tomislav Momirović smatra da je ovo realna slika i da će Srbija nastaviti sa trendom rasta na polju izvoza i osnaživanja domaće ekonomije.
Kako bi se osigurao ovaj trend, samo Ministarstvo unutrašnje i spoljašnje trgovine sprovelo je niz projekata, od kojih su neki još uvek aktivni. Među ovim projektima ističe se projekat pod nazivom "Podrška integraciji Srbije u jedinstveno tržište", koji za svoj glavni cilj ima ojačavanje razvoja privatnog sektora, trgovine, istraživanja i inovacija kroz poboljšan integritet tržišta i stvaranje povoljnog okruženja za tržišne operatere.
- Vlada Republike Srbije, u prethodnim godinama, pokazala je da je snažno okrenuta podršci privatnom sektoru i privlačenju novih investicija, a Sporazum o slobodnoj trgovini sa Ujedinjenim Arapskim Emiratima će dodatno podstaći nove investicije iz ove jako bogate države - izjavio je ministar trgovine Tomislav Momirović nakon što je prethodnog meseca potpisan strateški dokument sa Vladom Ujedinjenih Arapskih Emirata kojim i u formalnom smislu započinju pregovori o slobodnoj trgovini između Republike Srbije i UAE.
- Ekonomski odnosi Srbije i Ujedinjenih Arapskih Emirata prate dobre političke odnose, i odvijaju se kroz trgovinsku saradnju, investicione projekte, kao i kroz strateška partnerstva što se najbolje može videti kroz projekat "Beograd na vodi", investicije kompanija "Al Dahra", "DP World", koja investira u luku Novi Sad kao i mnoge druge investicije kompanija iz ove zemlje - istakao je Momirović.
Ipak, iako je saradnja sa svetskim velesilama na polju spoljne trgovine od izuzetnog značaja za samu državu, običnom građaninu je, prirodno, bliža unutrašnja trgovina i generalno stanje na tržištu unutar naše zemlje, a ministarstvo trgovine je i ovom, unutrašnjem planu, posvetila svoju maksimalnu pažnu. Još u maju ove godine, ministar Momirović izjavio je da je Srbija konačno pobedila inflaciju.
- Predhodnih godinu dana bijemo ljutu bitku sa visokom inflacijom uvezenom sa istoka Evrope i danas slobodno mogu da kažem da smo u toj borbi pobedili. Trend rasta cena se zaustavio i cene polako počinju da padaju - izjavio je ministar Momirović.
Kako Srbija na svom evropskom putu teži i evropskim standardima, Minstarstvo trgovine svojim projektom "Jačanja zaštite potrošača u Srbiji" konstantno radi na poboljšanju kvaliteta života običnog građanina u Srbiji, a ovaj trajni projekat ima za cilj doprinos jačanju zaštite prava i interesa potrošača u Srbiji sa pravnim tekovinama Evropske Unije.
Srbija se u svom novom ekonomskom razvoju mnogo oslonila na porodične firme, a one je nisu izdale i može se reći da su upravo one najzaslužnije za dobru poziciju u kojoj se naša zemlja nalazi. Ministar Momirović je istakao važnost ovih preduzeća, naročito u tekstilnoj industriji, koja je doživela potpuni procvat i trenutno je u procesu vraćanja na stari put slave, gde joj je zaista i mesto.
- Srbiji su potrebne upravo porodične kompanije koje direktno doprinose povećanju životnog standarda, smanjenju nezaposlenosti i smanjenju sive ekonomije. Vlada Republike Srbije će uraditi sve što je u njenoj moći kako bi podržala njihov razvoj. Nastavićemo da pregovaramo sa našim prijateljima u svetu, ali i u regionu, kako bi otvorili nova tržišta za domaće kompanije i plasman njihovih proizvoda - naglasio je ministar Momirović.
Kad smo kod proizvoda domaće proizvodnje, ne možemo a da ne istaknemo fenomenalnu inicijativu Ministarstva trgovine pod nazivom "Bolja cena - cena za narod", u kojoj je Ministarstvo u saradnji sa maloprodavcima na sastanku identifikovalo 20 kategorija proizvoda kao kategorije u kojima postoji potreba da trgovci, proizvođači i distrbituri, naprave dodatni napor kako bismo omogućili „bolje cene – cene za narod“, a sa ciljem da građanima pomognemo da što lakše prebrode globalnu krizu koja je posledica rata na istoku Evrope i poremećaja u lancima snabdevanja izazvanim tom krizom.
20. septembra, ovoj akciji priključeno je još 16 proizvoda, što će reći da trenutno na domaćem tržištu imamo 36 proizvoda čija je cena najniže ili među dve najniže u toj kategoriji u Evropi. Na ovaj način, Ministarstvo trgovine je uz velike napore podigla kvalitet života svojih građana i zaštitila svoje potrošače.
- Ova akcija nije samo ekonomska inicijativa, već i naša borba za bolji standard građana, za koji se borimo i povećanjem plata i penzija, kao i uvećanjem minimalne zarade. "Bolja cena" je zajednička akcija i inicijativa države i maloprodavaca, i njen osnovni cilj je da zaštitimo standard građana i pomognemo im da za svoj teško stečen novac mogu da kupe što više proizvoda. Sarađivali smo sa mnogim trgovcima i proizvođačima kako bismo osigurali da proizvodi sa sniženim cenama budu lako dostupni širom zemlje. Takođe, sproveli smo i edukativne kampanje kako bismo građane obavestili o mogućnostima koje im pruža akcija "Bolja Cena" u preko 2.500 objekata širom Srbije - konstatovao je ministar Momirović.
Ovo su samo neke od inicijativa i akcija koje je Minstarstvo unutrašnje i spoljne trgovine pokrenulo, sve u cilju osnaživanja domaće ekonomije i povećanja kvaliteta života svih građana Srbije. U narednom periodu, ako Ministarstvo nastavi ovim tempom, a svakako se očekuje da hoće, Srbija će sigurno dostići evropske standarde ka kojima teži.