РЕЦЕПТ КОЈИМ ЈЕ СРПСКА ЕКОНОМИЈА ПОБЕДИЛА ИНФЛАЦИЈУ: Добри потези, квалитетна стратешка партнерства и подршка малим и средњим породичним предузећима
Српска економија коначно стаје на стабилне ноге!
Српско Министарство унутрашње и спољне трговине од почетка године забележило је раст извоза од чак 13% у прва четири месеца ове године, док је са друге стране увоз у благом паду, што додатно наглашава тренд раста српске економије. Министар трговине Томислав Момировић сматра да је ово реална слика и да ће Србија наставити са трендом раста на пољу извоза и оснаживања домаће економије.
Како би се осигурао овај тренд, само Министарство унутрашње и спољашње трговине спровело је низ пројеката, од којих су неки још увек активни. Међу овим пројектима истиче се пројекат под називом "Подршка интеграцији Србије у јединствено тржиште", који за свој главни циљ има ојачавање развоја приватног сектора, трговине, истраживања и иновација кроз побољшан интегритет тржишта и стварање повољног окружења за тржишне оператере.
- Влада Републике Србије, у претходним годинама, показала је да је снажно окренута подршци приватном сектору и привлачењу нових инвестиција, а Споразум о слободној трговини са Уједињеним Арапским Емиратима ће додатно подстаћи нове инвестиције из ове јако богате државе - изјавио је министар трговине Томислав Момировић након што је претходног месеца потписан стратешки документ са Владом Уједињених Арапских Емирата којим и у формалном смислу започињу преговори о слободној трговини између Републике Србије и УАЕ.
- Економски односи Србије и Уједињених Арапских Емирата прате добре политичке односе, и одвијају се кроз трговинску сарадњу, инвестиционе пројекте, као и кроз стратешка партнерства што се најбоље може видети кроз пројекат "Београд на води", инвестиције компанија "Ал Дахра", "ДП World", која инвестира у луку Нови Сад као и многе друге инвестиције компанија из ове земље - истакао је Момировић.
Ипак, иако је сарадња са светским велесилама на пољу спољне трговине од изузетног значаја за саму државу, обичном грађанину је, природно, ближа унутрашња трговина и генерално стање на тржишту унутар наше земље, а министарство трговине је и овом, унутрашњем плану, посветила своју максималну пажну. Још у мају ове године, министар Момировић изјавио је да је Србија коначно победила инфлацију.
- Предходних годину дана бијемо љуту битку са високом инфлацијом увезеном са истока Европе и данас слободно могу да кажем да смо у тој борби победили. Тренд раста цена се зауставио и цене полако почињу да падају - изјавио је министар Момировић.
Како Србија на свом европском путу тежи и европским стандардима, Минстарство трговине својим пројектом "Јачања заштите потрошача у Србији" константно ради на побољшању квалитета живота обичног грађанина у Србији, а овај трајни пројекат има за циљ допринос јачању заштите права и интереса потрошача у Србији са правним тековинама Европске Уније.
Србија се у свом новом економском развоју много ослонила на породичне фирме, а оне је нису издале и може се рећи да су управо оне најзаслужније за добру позицију у којој се наша земља налази. Министар Момировић је истакао важност ових предузећа, нарочито у текстилној индустрији, која је доживела потпуни процват и тренутно је у процесу враћања на стари пут славе, где јој је заиста и место.
- Србији су потребне управо породичне компаније које директно доприносе повећању животног стандарда, смањењу незапослености и смањењу сиве економије. Влада Републике Србије ће урадити све што је у њеној моћи како би подржала њихов развој. Наставићемо да преговарамо са нашим пријатељима у свету, али и у региону, како би отворили нова тржишта за домаће компаније и пласман њихових производа - нагласио је министар Момировић.
Кад смо код производа домаће производње, не можемо а да не истакнемо феноменалну иницијативу Министарства трговине под називом "Боља цена - цена за народ", у којој је Министарство у сарадњи са малопродавцима на састанку идентификовало 20 категорија производа као категорије у којима постоји потреба да трговци, произвођачи и дистрбитури, направе додатни напор како бисмо омогућили „боље цене – цене за народ“, а са циљем да грађанима помогнемо да што лакше преброде глобалну кризу која је последица рата на истоку Европе и поремећаја у ланцима снабдевања изазваним том кризом.
20. септембра, овој акцији прикључено је још 16 производа, што ће рећи да тренутно на домаћем тржишту имамо 36 производа чија је цена најниже или међу две најниже у тој категорији у Европи. На овај начин, Министарство трговине је уз велике напоре подигла квалитет живота својих грађана и заштитила своје потрошаче.
- Ова акција није само економска иницијатива, већ и наша борба за бољи стандард грађана, за који се боримо и повећањем плата и пензија, као и увећањем минималне зараде. "Боља цена" је заједничка акција и иницијатива државе и малопродаваца, и њен основни циљ је да заштитимо стандард грађана и помогнемо им да за свој тешко стечен новац могу да купе што више производа. Сарађивали смо са многим трговцима и произвођачима како бисмо осигурали да производи са сниженим ценама буду лако доступни широм земље. Такође, спровели смо и едукативне кампање како бисмо грађане обавестили о могућностима које им пружа акција "Боља Цена" у преко 2.500 објеката широм Србије - констатовао је министар Момировић.
Ово су само неке од иницијатива и акција које је Минстарство унутрашње и спољне трговине покренуло, све у циљу оснаживања домаће економије и повећања квалитета живота свих грађана Србије. У наредном периоду, ако Министарство настави овим темпом, а свакако се очекује да хоће, Србија ће сигурно достићи европске стандарде ка којима тежи.