Možda je sada PRAVO VREME da osnujete svoju kompaniju, a evo i zašto
Ne odbacujte svoju ideju tek tako.
Za mnoge ljude pokretanje kompanije usred globalne ekonomske krize je poslednja stvar na njihovoj listi. Ali to možda i nije tako luda ideja.
Prema rečima preduzetnika i investitora, sada je možda i najbolje vreme da se počne razmišljati o osnivanju novog poduhvata od kuće.
Produžen rok za građane: Evo do kada treba da izmirite dugovanja za komunalije
Srbija prodala državne obveznice u iznosu od dve milijarde evra
KORONA UNIŠTILA PLANOVE ZA PUTOVANJA: Građani i dalje žele na more, u BiH otkazano preko 400 rezervacija
Pandemija korona virusa na mnoge načine služi kao "katalizator stvaranja", rekao je partner u Indeks venčuru Jan Hamer. Smatra da istorija može biti na strani preduzetnika koji grade posao u vreme nevolja.
- Ako nam istorija napravi dobar presedan, od poslednje krize, koja je bila velika finansijska kriza od 2008. do 2010. godine, setimo se, pojavilo se brdo izuzetno otpornih preduzeća - rekao je Hamer.
Naveo je primere kao što su firma za dostavu hrane Džast it, kompanija za plaćanja Aden i startap za transfer novca, koji su svi osnovani 2001, 2006 i 2011.
- To su bile ideje rođene u moglo bi se reć, teškim vremenima - dodao je Hamer. - I na neki način, trendovi koji su pokrenuli rast ovih preduzeća nisu bili povezani sa makroekonomskim ciklusom.
Ovde ima puno preduzeća koja su osnovana za vreme ekonomskih kriza ili oko njih.
Dženera motors, IBM, HP, neka su od najvećih imena koja su rođena iz pada, poput krize 1907. i Velike depresije. U međuvremenu, mnogi tehnološki startapi, kao što su Grupon, Uber i Pinterest, osnovani su tokom ili ubrzo nakon Velike recesije.
Lara Vandenberg pokrenula je Publicist, internet tržište za kompanije kako bi pronašli kolege u PR-u i komunikacijama.
Oko 35% američke radne snage, ili 57 miliona ljudi - su slobodni, navodi se u izveštaju veb sajta Apvork, a pandemija je ubrzala prelazak na posao baziran na projektima, rekla je Vandenberg.
Publicist će uskoro zatvoriti krug finansiranja nakon pokretanja stranice, mada ne otkriva koliko je toga već prikupio. Zakupcima će naplatiti 20% provizije po projektu.
- Iako mi pokrećemo kompaniju u ovoj zaista nestabilnoj tački makroekonomije, budućnost rada je područje koje obećava - rekla je Vandenberg za CNBC. "I paralelno, to je samo uzbudljiv problem za rešavanje."
Za Krisa Hovarda, suosnivača rizičnog fonda Ful Kapital, sada je pravo vreme za promociju nove kompanije jer je oglasni prostor jeftiniji.
- Povećavate vreme koje korisnici provode na internetu - rekao je on za CNBC. "Možete dobiti bolju cenu po kupcu … tada možete da započnete marketinške kampanje."
Met Kliford, takođe invetitor, iz Londona pomaže osnivačima da se međusobno umreže i razviju njihove poslovne ideje.
- Ne vidimo smanjenje aplikacija, što je zaista interesantno, i ja ću biti iskren, mislio sam da hoćemo - rekao je Kliford. "Mogu potpuno da se indetifikujem sa načinom razmišljanja gde sada kažete da nije vreme za napuštanje posla."
Misli da sada ima više pojedinaca koji žele da "naprave nešto važno", a ne da "optimiziraju koja nijansa plave odgovara ovoj veb stranici ili šta već".
Saglasan je i Luka Leng, suosnivač fonda. Smatra da bi epidemija virusa mogla otvoriti put za nove tehnološke poduhvate usredsređene na zdravstvo i medicinu.
- Ljudi širom sveta stvaraju ideje kako da rešimo neke probleme i izazove sa kojima smo suočeni u poslednjih nekoliko nedelja - rekao je on.
- Ima puno vremena za razmišljanje. Savršeno je vreme za to - kaže on.
ŠTA ČEKA SVET POSLE VIRUSA? Mala finansijska oligarhija zarađivaće milijarde, a broj siromašnih biće NAJVEĆI U ISTORIJI
Najava predsednika će obradovati građane: U Srbiju stiže DESET VELIKIH INVESTITORA, otvaraju se nova radna mesta
Tramp: NISAM ZAINTERESOVAN za obnavljanje trgovinskog sporazuma s Kinom
VEĆINA VOZAČA OVO NE ZNA: Možete da vozite ŽUTOM TRAKOM, a da vam policija NE piše kaznu!
PANDEMIJA NIJE UTICALA NA GRAĐEVINARSTVO: Ogroman rast u odnosu na prošlu godinu