NA 31 KM AUTOPUTA ČAK 12 KM TUNELA I 35 MOSTOVA: Ovako će izgledati kratka, ali jedna od NAJTEŽIH deonica Koridora 11
Izgradnja autoputa od Preljine do Požege, koja je počela u maju, jedna je od kraćih deonica na Koridoru 11, ali je zato najteža i njena izgradnja će najduže trajati - tri godine.
Ovaj deo Koridora 11 dugačak je 31 kilomatar, ali prolazi kroz brda i nepristupačne delove Zapadne Srbije, tako da će čak trećina te deonice biti u tunelima i mostovima.
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2019/08/19/tan2019-8-19_8120475_8_1.jpg?itok=w-Z8bzu7)
Međugradski autobusi ne mogu auto-putem "Miloš Veliki": Krenuće za godinu dana, a evo u čemu je štos! (FOTO)
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2019/07/24/1.jpg?itok=pehN8aiG)
"Miloš Veliki" doprineće razvoju turizma i trgovine - ministar otkrio sve prednosti autoputa
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2019/08/19/tan2019-8-18_161620482_0.jpg?itok=EbO2kXa5)
"Država sada ima novca da gradi autoputeve": Vučić poručio opoziciji da neće uspeti da pobedi pristojnu i radnu Srbiju
Kako u Ministarstvu saobraćaja navode, zbog specifičnosti reljefa u ovom delu Srbije ova deonica je najteža za gradnju na čitavom Koridoru, te je zbog toga predviđeno da rok završetka radova bude tek za tri godine.
- Na deonici Preljina-Požega predviđena je izgradnja tri tunela: Munjino Brdo, Laz i Trbušani. Sva tri tunela su projektovana sa dve odvojene tunelske cevi, svaka za jedan saobraćajni smer - kažu u ovom Ministarstvu.
Dužine tunelskih cevi tunela Trbušani su približno 300 metara, tunela Laz su približno 2.700 metara i 2.900 metara i tunela Munjino Brdo su po približno 2.800 metara - kažu u ovom Ministarstvu.
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/335754/asdasdasd.jpg?itok=vgBGenT-)
AUTO-PUTEVI VODE DO USPEHA: U poslednjih pet godina 85 odsto fabrika otvoreno uz Koridor 10
To znači da će ovoj deonici biti prokopano ukupno 11,8 kilometara tunela.
Kako navode, pored velikog broja tunela, ovaj autoput će na maloj deonici imati i veliki broj mostova.
- Na deonici je projektovano čak i 35 mostova, raznih dužina i raspona usklađenih sa preprekama i konfiguracijom terena - objašnjavaju u Ministarstvu.
Podsećamo, radovi na ovoj deonici počeli su u maju ove godine, a završetak se očekuje 2022. godine.
Zbog specifičnosti ovog autoputa i činjenice da će njegovu trećinu činiti mostovi i tuneli, u izgradnju je uloženo oko 450 miliona evra.
Nakon što deonica od Preljine do Požege bude izgrađena, nastaviće se gradnja novog kraka Koridora 11 od Požege do Boljara.
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/322742/profimedia-0306362076.jpg?itok=-uvet6np)
Srbija dobija još jedan auto-put: Od Beograda do Valjeva stizaće se za 45 minuta preko šest mostova!
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2019/08/20/autoput.jpg?itok=yZCuju3-)
Nova razvojna šansa za Srbiju: Šta nam donosi izgradnja auto-puta "Karađorđe"?
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2019/07/24/1.jpg?itok=pehN8aiG)
Radovi počinju na proleće 2021: Detalji izgradnje ŠUMADIJSKOG KORIDORA koji će poneti ime Karađorđa
- Za ovu deonicu dugu 107 kilometara potpisan je Memorandum o razumevanju sa kineskom kompanijom CCCC u aprilu ove godine u Dubrovniku i započet je rad na pripremi projektno-tehničke dokumentacije. Reč je o najskupljnoj deonici Koridora 11, čija će vrednost izgradnje iznositi najmanje 1,5 milijardi evra - navode u Ministrstvu.
Podsećamo, puštanjem za saobraćaj autoputa Miloš Veliki, dela Koridora 11, čijem otvaranju je prisustvovao i predsednik Aleksandar Vučić, putnicima koji putuju u Zapadnu Srbiju, BiH i Crnu Goru je trenutno dostupno 103 kilomerara puta, a nakon izgradnje ovih pomenutih deonica očekuje se da dužina autoputa ka Crnoj Gori bude 241 kilometar.