НА 31 КМ АУТОПУТА ЧАК 12 КМ ТУНЕЛА И 35 МОСТОВА: Овако ће изгледати кратка, али једна од НАЈТЕЖИХ деоница Коридора 11
Изградња аутопута од Прељине до Пожеге, која је почела у мају, једна је од краћих деоница на Коридору 11, али је зато најтежа и њена изградња ће најдуже трајати - три године.
Овај део Коридора 11 дугачак је 31 киломатар, али пролази кроз брда и неприступачне делове Западне Србије, тако да ће чак трећина те деонице бити у тунелима и мостовима.
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2019/08/19/tan2019-8-19_8120475_8_1.jpg?itok=w-Z8bzu7)
Међуградски аутобуси не могу ауто-путем "Милош Велики": Кренуће за годину дана, а ево у чему је штос! (ФОТО)
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2019/07/24/1.jpg?itok=pehN8aiG)
"Милош Велики" допринеће развоју туризма и трговине - министар открио све предности аутопута
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2019/08/19/tan2019-8-18_161620482_0.jpg?itok=EbO2kXa5)
"Држава сада има новца да гради аутопутеве": Вучић поручио опозицији да неће успети да победи пристојну и радну Србију
Како у Министарству саобраћаја наводе, због специфичности рељефа у овом делу Србије ова деоница је најтежа за градњу на читавом Коридору, те је због тога предвиђено да рок завршетка радова буде тек за три године.
- На деоници Прељина-Пожега предвиђена је изградња три тунела: Муњино Брдо, Лаз и Трбушани. Сва три тунела су пројектована са две одвојене тунелске цеви, свака за један саобраћајни смер - кажу у овом Министарству.
Дужине тунелских цеви тунела Трбушани су приближно 300 метара, тунела Лаз су приближно 2.700 метара и 2.900 метара и тунела Муњино Брдо су по приближно 2.800 метара - кажу у овом Министарству.
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/335754/asdasdasd.jpg?itok=vgBGenT-)
АУТО-ПУТЕВИ ВОДЕ ДО УСПЕХА: У последњих пет година 85 одсто фабрика отворено уз Коридор 10
То значи да ће овој деоници бити прокопано укупно 11,8 километара тунела.
Како наводе, поред великог броја тунела, овај аутопут ће на малој деоници имати и велики број мостова.
- На деоници је пројектовано чак и 35 мостова, разних дужина и распона усклађених са препрекама и конфигурацијом терена - објашњавају у Министарству.
Подсећамо, радови на овој деоници почели су у мају ове године, а завршетак се очекује 2022. године.
Због специфичности овог аутопута и чињенице да ће његову трећину чинити мостови и тунели, у изградњу је уложено око 450 милиона евра.
Након што деоница од Прељине до Пожеге буде изграђена, наставиће се градња новог крака Коридора 11 од Пожеге до Бољара.
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/322742/profimedia-0306362076.jpg?itok=-uvet6np)
Србија добија још један ауто-пут: Од Београда до Ваљева стизаће се за 45 минута преко шест мостова!
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2019/08/20/autoput.jpg?itok=yZCuju3-)
Нова развојна шанса за Србију: Шта нам доноси изградња ауто-пута "Карађорђе"?
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2019/07/24/1.jpg?itok=pehN8aiG)
Радови почињу на пролеће 2021: Детаљи изградње ШУМАДИЈСКОГ КОРИДОРА који ће понети име Карађорђа
- За ову деоницу дугу 107 километара потписан је Меморандум о разумевању са кинеском компанијом CCCC у априлу ове године у Дубровнику и започет је рад на припреми пројектно-техничке документације. Реч је о најскупљној деоници Коридора 11, чија ће вредност изградње износити најмање 1,5 милијарди евра - наводе у Министрству.
Подсећамо, пуштањем за саобраћај аутопута Милош Велики, дела Коридора 11, чијем отварању је присуствовао и председник Александар Вучић, путницима који путују у Западну Србију, БиХ и Црну Гору је тренутно доступно 103 киломерара пута, а након изградње ових поменутих деоница очекује се да дужина аутопута ка Црној Гори буде 241 километар.