NAJVEĆI DEO NOVCA IZ SAD IĆI ĆE U INFRASTRUKTURU: "Pročitate dve-tri poruke i stigli ste u Novi Sad"
Najveći deo novca koji su SAD spremile da ulože u region odnosi se na infrastrukturne projekte.
Iz resornog ministarstva rekli su da, kada su u pitanju projekti koji su vezani za Kosovo i Metohiju, moramo da sarađujemo.
Za regionalne projekte je značajno to što je Srbija u središtu regiona.
OGROMAN PAD EKONOMIJE KOD KOMŠIJA: Crna Gora beleži KRAH BDP-a od 20,2 odsto, među najvećima u Evropi
UPRKOS PANDEMIJI, PRODAJA NEKRETNINA CVETA: Kod komšija prodato 6,1 odsto više stanova nego lani
KAKO ĆE DFC DOPRINETI SRPSKIM FIRMAMA? Kreditna podrška i razvoj za privatne kompanije
- Sa DFC smo pričali o povezivanju sa BiH, Rumunijom... Sledeće godine može da počne mnogo toga. Auto-put do Prištine, železnice, nabavljanje dozvola - navode.
Dodali su da Srbija ima dosta iskustva sa američkim kompanijama i načinom na koji oni rade.
- To možda deluje opušteno, ali to su ozbiljni sastanci, gde se razgovara o ozbiljnim temama - da li imamo dobru legislativu, da li možemo da počnemo sa nekim projektima... - naglasili su iz ministarstva.
Komentarisali su i zabrinutost građana u vezi sa probijanjem rokova na različitim projektima.
- Nemoguće je očekivati u infrastrukturnim radovima da se ne pojave neki problemi. Najveći problem u prošlosti je bilo to što nisu bili ugovoreni krediti i što nisu planovi napravljeni kako treba - naveli su oni.
Kada je reč o Moravskom koridoru, kako navode, u decembru naredne godine ćemo imati deonicu Kruševac-Pojate. Takođe, sledeće godine ćemo ići brzom prugom do Novog Sada.
Kako kaažu, nije samo suština da se brzo stigne, to je moguće i automobilom, ali je za Srbiju i građane bitna železnica.
Kažu da karta za voz od Beograda do Novog Sada neće biti mnogo skuplja nego što je bila do sad.
- Sednete u voz, pročitate dve-tri poruke i stignete u Novi Sad - objašnjavaju.
Bilo je reči i o budućoj avio-liniji Beograd-Priština.
- Verujemo da će neke druge kompanije imati mogućnost da lete vrlo brzo, na primer neke nemačke kompanije. Naša Er Srbija će još malo sačekati - navode.
Kako kažu, kovid možda nije uticao na građevinu, ali na avio-saobraćaj jeste sigurno.
Kada je u pitanju Er Srbija, Mihajlović kaže da se sad shvata značaj nacionalne avio-kompanije, pošto je bila potrebna da se građani vrate kući, ali i da se donese pomoć.
- Nikakva finansijska pomoć još uvek nije dodeljena Er Srbiji, čekamo da oni sa svojim partnerima prvo razgovaraju, ali nema sumnje da će država pomoći - objasnili su iz resornog ministarstva.
- Dolazak Ivanke Tramp je još jedan impuls kompanijama da budu društveno odgovorne. To treba da predstavlja pomoć ženama u preduzetništvu - zaključuju.