NAJVEĆI PODUHVAT SRPSKIH GRAĐEVINARA U FINIŠU: Auto-putem kroz Grdelicu do Makedonije već SLEDEĆE NEDELJE!
Deo kroz Grdeličku klisuru je bio najteži deo puta ove deonice, ali su graditelji ipak izveli neimarski poduhvat napravivši auto-put sa dve odvojene trake, dužine 26,3 km.
Od sledeće nedelje pušta se na korišćenje auto-put kroz Grdeličku klisuru u dužini od 26,3 km i donosi veću bezbednost putnicima i uštedu na vremenu, na putu ka makedonskoj granici.
Završetkom ove deonice biće okončani radovi na južnom kraku Koridora 10, nakon šest godina od početka radova. U JP "Koridori Srbije" kažu da su ostali samo sitni radovi:
SRBIJA JE NOSILAC RASTA U REGIONU: Ekonomija nastavlja uzlaznu putanju
STIGLE DOBRE VESTI ZA GRAĐANE: Država šalje BESPLATNO u banje, evo kako da se prijavite!
NIJE SVE U PARAMA - VEĆ U ZLATU: Rusija povećava zalihe NAJDRAGOCENIJEG METALA
- Preostali su radovi na elektromašinskom opremanju tunela koji se privode kraju, kao i integrisanje i testiranje upravljačko - bezbedonosne opreme - kažu u ovom preduzeću.
Južni krak Koridora 10 od Grabovnice do Levosoja je ukupne dužine 74,2 km, a deonica od Levosoja do graničnog prelaza Preševo, sa Makedonijom je duga 21,5 km što ukupnu dužinu tog dela auto-puta kroz našu zemlju čini 95,7km. Deo kroz Grdeličku klisuru je bio najteži deo puta ove deonice, ali su graditelji ipak izveli neimarski poduhvat napravivši auto-put sa dve odvojene trake, dužine 26,3 km.
Koliko je za izgradnju bila teška i komplikovana deonica kroz Grdeličku klisuru pokazuje i broj tunela i mostova koji je na njoj izgrađen, zatim nepredviđeni događaji, problemi sa odronima zemlje i klizištima. Na ovoj deonici puta izgrađena su dva tunela: Predojane dužine oko 1 km i Manajle dužine 1,8 km i najduži je tunel u našoj zemlji. Pored toga na ovoj trasi puta izgrađeno je i 33 mosta ukupne dužine 5,7 km.
- Radilo se u skučenom prostoru klisure, sa brojnim kolizijama sa tehničkim i infrastrukturnim, a dodatna nepovoljnost je bila neposredna blizina korita Morave kao i presecanje starih fosilnih klizišta, koja su u dalekoj prošlosti izmestila i sam tok Južne Morave. Izuzetno kompleksan i heterogen geološki sastav klisure je nametnuo potrebu za stalnim prilagođavanjem projektno-tehničke dokumentacije realnim uslovima na gradilištu. To je dovelo do promene u tehnologiji i redosledu građenja i na kraju uticalo na rok završetka ukupnih radova. Imajući sve to u vidu možemo reći da je izgradnja deonice auto-puta kroz Grdeličku klisuru, ako ne najveći, onda jedan od najvećih poduhvata u srpskom građevinarstvu - podvlače iz JP "Koridori Srbije".
U toku radova građevinci su se suočavali sa velikim brojem nepredviđenih okolnosti.
KUPUJETE STAN? Evo šta sve treba da znate o investitoru i gde to da PROVERITE
SJAJNE VESTI ZA SRBIJU! Dodik donosi ugovor ZLATA VREDAN za našu zemlju i CEO REGION (VIDEO)
EKONOMSKI RAT RUSIJE I SAD: Rusi bi da se "oslobode" dolara
- Dolazilo je do delimičnih oštećenja potpornih zidova u tri navrata. Pored toga u tunelu Manajle dolazilo je do odrona većih količina zemljišnog materijala od preko 150 metara kubnih, kako na svodu tako i na čelu tunela, kao i velikog priliva podzemnih voda, čak i do 7 litara u sekundi. Zahvaljujući izuzetnom zalaganju "Koridora Srbije" i svih ostalih učesnika u projektu svi problemi su uspešno rešeni - zaključuju u JP "Koridori Srbije".