НАЈВЕЋИ ПОДУХВАТ СРПСКИХ ГРАЂЕВИНАРА У ФИНИШУ: Ауто-путем кроз Грделицу до Македоније већ СЛЕДЕЋЕ НЕДЕЉЕ!
Део кроз Грделичку клисуру је био најтежи део пута ове деонице, али су градитељи ипак извели неимарски подухват направивши ауто-пут са две одвојене траке, дужине 26,3 км.
Од следеће недеље пушта се на коришћење ауто-пут кроз Грделичку клисуру у дужини од 26,3 км и доноси већу безбедност путницима и уштеду на времену, на путу ка македонској граници.
Завршетком ове деонице биће окончани радови на јужном краку Коридора 10, након шест година од почетка радова. У ЈП "Коридори Србије" кажу да су остали само ситни радови:
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/55140/13288530_10209581414282202_1873764611_o.jpg?itok=xAoZ_vXT)
СРБИЈА ЈЕ НОСИЛАЦ РАСТА У РЕГИОНУ: Економија наставља узлазну путању
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/84136/kalemegdan_foto_srbijadanasjelena_obradovic_68.jpg?itok=2JXpQ4_L)
СТИГЛЕ ДОБРЕ ВЕСТИ ЗА ГРАЂАНЕ: Држава шаље БЕСПЛАТНО у бање, ево како да се пријавите!
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/322742/profimedia-0257604254.jpg?itok=l6CHLQf7)
НИЈЕ СВЕ У ПАРАМА - ВЕЋ У ЗЛАТУ: Русија повећава залихе НАЈДРАГОЦЕНИЈЕГ МЕТАЛА
- Преостали су радови на електромашинском опремању тунела који се приводе крају, као и интегрисање и тестирање управљачко - безбедоносне опреме - кажу у овом предузећу.
Јужни крак Коридора 10 од Грабовнице до Левосоја је укупне дужине 74,2 км, а деоница од Левосоја до граничног прелаза Прешево, са Македонијом је дуга 21,5 км што укупну дужину тог дела ауто-пута кроз нашу земљу чини 95,7км. Део кроз Грделичку клисуру је био најтежи део пута ове деонице, али су градитељи ипак извели неимарски подухват направивши ауто-пут са две одвојене траке, дужине 26,3 км.
Колико је за изградњу била тешка и компликована деоница кроз Грделичку клисуру показује и број тунела и мостова који је на њој изграђен, затим непредвиђени догађаји, проблеми са одронима земље и клизиштима. На овој деоници пута изграђена су два тунела: Предојане дужине око 1 км и Манајле дужине 1,8 км и најдужи је тунел у нашој земљи. Поред тога на овој траси пута изграђено је и 33 моста укупне дужине 5,7 км.
- Радило се у скученом простору клисуре, са бројним колизијама са техничким и инфраструктурним, а додатна неповољност је била непосредна близина корита Мораве као и пресецање старих фосилних клизишта, која су у далекој прошлости изместила и сам ток Јужне Мораве. Изузетно комплексан и хетероген геолошки састав клисуре је наметнуо потребу за сталним прилагођавањем пројектно-техничке документације реалним условима на градилишту. То је довело до промене у технологији и редоследу грађења и на крају утицало на рок завршетка укупних радова. Имајући све то у виду можемо рећи да је изградња деонице ауто-пута кроз Грделичку клисуру, ако не највећи, онда један од највећих подухвата у српском грађевинарству - подвлаче из ЈП "Коридори Србије".
У току радова грађевинци су се суочавали са великим бројем непредвиђених околности.
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2014/12/08/gradiliste.jpg?itok=cHUkDM10)
КУПУЈЕТЕ СТАН? Ево шта све треба да знате о инвеститору и где то да ПРОВЕРИТЕ
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2019/05/02/die.jpg?itok=gg2QI1Ii)
СЈАЈНЕ ВЕСТИ ЗА СРБИЈУ! Додик доноси уговор ЗЛАТА ВРЕДАН за нашу земљу и ЦЕО РЕГИОН (ВИДЕО)
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2019/02/13/profimedia-0334567214.jpg?itok=M3bk1_v4)
ЕКОНОМСКИ РАТ РУСИЈЕ И САД: Руси би да се "ослободе" долара
- Долазило је до делимичних оштећења потпорних зидова у три наврата. Поред тога у тунелу Манајле долазило је до одрона већих количина земљишног материјала од преко 150 метара кубних, како на своду тако и на челу тунела, као и великог прилива подземних вода, чак и до 7 литара у секунди. Захваљујући изузетном залагању "Коридора Србије" и свих осталих учесника у пројекту сви проблеми су успешно решени - закључују у ЈП "Коридори Србије".