Našalili se na vlastiti račun: Finci napravili najbolju promociju države sa uloženih samo 30 evra!
Intervju sa Petrom Teman
Umesto klasičnih fotografija lepota svoje zemlje, pod vodjstvom Petre Teman, direktorke javne diplomatije Ministarstva spoljnih poslova i glavne sekretarice finskog Promotivnog odbora, zaposleni portala finskog Ministarstva spoljnih poslova "ThisisFINLAND" odlučili su da praznike 2015. godine obeleže potpuno drugačije.
Potrebni mladi, stručni i talentovani: Hestil najavio prijem novih radnika u Železaru Smederevo
Objavili su set emotikona od kojih svaki predstavlja neobične običaje, emocije, omiljene psovke ili mitove o njihovoj zemlji. Smešni, a često i (auto)ironični emotikoni, nasmejali su Fince, a strance upoznali s manje poznatim činjenicama o Finskoj te im srušili neke okorele stereotipe. Simpatičan dizajn i humor emojija odjeknuli su puno dalje od Skandinavije.
#Finland is a country with 3,2 million saunas and 5,4 million people. https://t.co/latUwS0tcL #sauna #emoji pic.twitter.com/ZJk69X4HaP— thisisFINLAND (@thisisFINLAND) July 8, 2017
Do kraja godine finski emotikoni bili su priča u 2000 svetskih medija, na dan lansiranja na Tviteru su imali domet objave od 3 miliona, a iako skoro ništa novca nisu uložili u promociju, kampanja je dala rezultate vredne 3,8 miliona evra.
Šta leži iza uspeha jedne od najboljih brending kampanja države i na koji način je moguće promeniti imidž zemlje, na ovogodišnjem "Weekend Media Festivalu" govoriće voditeljka finskog super-projekta, Petra Teman.
1. Kako ste došli na zamisao da jedinstvena obeležja svoje zemlje pretvorite u emotikone?
- Za to je zaslužan tim ljudi. Želeli smo da osvežimo božićni kalendar koji internet stranica "ThisisFINLAND" radi svake godine u decembru. Naš se posao uveliko svodi na razumevanje trendova i fenomena, pa je sama zamisao uvek bila tu negde, da tako kažem.
2. Vlade su obično vrlo stroge i ozbiljne, a vaši su emotikoni ironični i humoristički, ali svejedno su dobili zeleno svetlo finske vlade. Kako ste uspeli da spojite te dve stvari?
- Tako što nismo tražili odobrenje. A sada ozbiljno... To je nešto što je deo nas Finaca i brendinga naše zemlje: sve u Finskoj vrti se oko niskih hijerarhija i jednostavnog i neposrednog pristupa svemu što radimo. Bilo nam je jasno da će emotikoni biti neuspešni ako ne uključimo celi niz emocija, i one pozitivne i one negativne, kao i sve naše prednosti i mane.
3. Šta je bila osnovna poruka koju ste hteli da predstavite?
- Da je Finska ne samo digitalno pismena, već i zabavna, da se znamo šaliti na vlastiti račun.
4. Kako su emotikoni promovisali vašu zemlju u svetu i koliko ih je ljudi do sada preuzelo? Kakve su reakcije bile u samoj Finskoj, ali i u ostatku sveta?
- O tome ću vam nešto više reći na samom predavanju. Ukratko, postigli smo uspeh. Poruka je dospela do više od 250 miliona ljudi, a emotikoni su "skinuti" nekoliko stotina hiljada puta.
5. Po vašem mišljenju, šta je bilo najvažnije za uspeh vaše kampanje?
- Iskrenost. Dobar dizajn/izbor tema. Korišćenje cele mreže, uključujući i Ministarstva. Odobravanje samih Finaca.
6. Rezultati kampanje su bili izvrsni. Jeste li morali puno da ulažete u njenu promociju?
- Mislim da smo uložili nekih 30 evra. Sve je bilo organski.
7. Jeste li sa ovime pokrili sva obeležja Finske ili možemo očekivati novi skup emotikona u bliskoj budućnosti?
- Emotikone smo poslednji put ažurirali 9. juna. Mislim da smo tzavršili.
#Finland launches 6 new emojis featuring Åland flag, Nordic cooperation and the call of summer! https://t.co/l3o6Mq37vD #FINemoji 😍 pic.twitter.com/WuikvbYAio— thisisFINLAND (@thisisFINLAND) June 9, 2017
8. Šta ćemo sve čuti od vas na Weekend Media Festivalu u Rovinju?
- Opušteni prikaz svega što se događa kod brendiranja neke zemlje "iza pozornice". Osim toga, čućete i nešto o tome kako se u našim umovima rađaju predrasude o različitim zemljama, kao i da je li uopšte moguće uticati na njih.