Нашалили се на властити рачун: Финци направили најбољу промоцију државе са уложених само 30 евра!
Интервју са Петром Теман
Уместо класичних фотографија лепота своје земље, под вођством Петре Теман, директорке јавне дипломатије Министарства спољних послова и главне секретарице финског Промотивног одбора, запослени портала финског Министарства спољних послова "ThisisFINLAND" odlučili су да празнике 2015. године обележе потпуно другачије.
Он уопште не гледа серију, али сваког лета на 35 степени виче "Winter ис цоминг" испред своје радње
Потребни млади, стручни и талентовани: Хестил најавио пријем нових радника у Железару Смедерево
Објавили су сет емотикона од којих сваки представља необичне обичаје, емоције, омиљене псовке или митове о њиховој земљи. Смешни, а често и (ауто)иронични емотикони, насмејали су Финце, а странце упознали с мање познатим чињеницама о Финској те им срушили неке окореле стереотипе. Симпатичан дизајн и хумор emojija одјекнули су пуно даље од Скандинавије.
#Finland ис а country with 3,2 million саунас анд 5,4 million пеопле. https://t.co/latUwS0tcL #sauna #emoji pic.twitter.com/ZJk69X4HaP— thisisFINLAND (@thisisFINLAND) July 8, 2017
До краја године фински емотикони били су прича у 2000 светских медија, на дан лансирања на Твитеру су имали домет објаве од 3 милиона, а иако скоро ништа новца нису уложили у промоцију, кампања је дала резултате вредне 3,8 милиона евра.
Шта лежи иза успеха једне од најбољих брендинг кампања државе и на који начин је могуће променити имиџ земље, на овогодишњем "Weekend Медиа Фестивалу" говориће водитељка финског супер-пројекта, Петра Теман.
1. Како сте дошли на замисао да јединствена обележја своје земље претворите у емотиконе?
- За то је заслужан тим људи. Желели смо да освежимо божићни календар који интернет страница "ThisisFINLAND" ради сваке године у децембру. Наш се посао увелико своди на разумевање трендова и феномена, па је сама замисао увек била ту негде, да тако кажем.
2. Владе су обично врло строге и озбиљне, а ваши су емотикони иронични и хумористички, али свеједно су добили зелено светло финске владе. Како сте успели да спојите те две ствари?
- Тако што нисмо тражили одобрење. А сада озбиљно... То је нешто што је део нас Финаца и брендинга наше земље: све у Финској врти се око ниских хијерархија и једноставног и непосредног приступа свему што радимо. Било нам је јасно да ће емотикони бити неуспешни ако не укључимо цели низ емоција, и оне позитивне и оне негативне, као и све наше предности и мане.
3. Шта је била основна порука коју сте хтели да представите?
- Да је Финска не само дигитално писмена, већ и забавна, да се знамо шалити на властити рачун.
4. Како су емотикони промовисали вашу земљу у свету и колико их је људи до сада преузело? Какве су реакције биле у самој Финској, али и у остатку света?
- О томе ћу вам нешто више рећи на самом предавању. Укратко, постигли смо успех. Порука је доспела до више од 250 милиона људи, а емотикони су "скинути" неколико стотина хиљада пута.
5. По вашем мишљењу, шта је било најважније за успех ваше кампање?
- Искреност. Добар дизајн/избор тема. Коришћење целе мреже, укључујући и Министарства. Одобравање самих Финаца.
6. Резултати кампање су били изврсни. Јесте ли морали пуно да улажете у њену промоцију?
- Мислим да смо уложили неких 30 евра. Све је било органски.
7. Јесте ли са овиме покрили сва обележја Финске или можемо очекивати нови скуп емотикона у блиској будућности?
- Емотиконе смо последњи пут ажурирали 9. јуна. Мислим да смо тзавршили.
#Finland launches 6 new emojis феатуринг Åланд флаг, Нордиц цооператион анд the call оф summer! https://t.co/l3o6Mq37vD #FINemoji 😍 pic.twitter.com/WuikvbYAio— thisisFINLAND (@thisisFINLAND) Јуне 9, 2017
8. Шта ћемо све чути од вас на Weekend Медиа Фестивалу у Ровињу?
- Опуштени приказ свега што се догађа код брендирања неке земље "иза позорнице". Осим тога, чућете и нешто о томе како се у нашим умовима рађају предрасуде о различитим земљама, као и да је ли уопште могуће утицати на њих.