Nekada glavni zamajac privrednog razvoja, postao je balast: Auto-industrija će ove godine pasti i do 25 odsto!
Zemlje centralne i istočne Evrope biće najteže pogođene padom proizvodnje u auto-indsutriji izazvanim epidemijom korone
Iako je proizvodnja automobila donedavno u srednjoistočnim državama smatrana pravim blagoslovom zbog vodeće uloge u industrijskoj proizvodnji, u krizi izazvanoj korona virusom taj bi se sektor mogao pokazati kao jedan od glavnih prepreka ekonomskom oporavku.
VAŽNO OBAVEŠTENJE ZA PREDUZETNIKE: Danas je krajnji rok da dostavite jedan papir OVOJ SLUŽBI
OPORAVILO SE TRŽIŠTE NEKRETNINA U SRBIJI: Evo gde je povećana potražnja i u kojim mestima su stanovi NAJJEFTINIJI?
DOBRA VEST ZA SVE PRIVREDNIKE: Evo ko sve može da konkuriše za drugi paket državne pomoći
Nakon pada komunističkih režima na istoku Evrope pre tri decenije, strani proizvođači automobila počeli su snažno da ulažu u tu regiju, privučeni jeftinom i obrazovanom radnom snagom. U državama poput Češke, Mađarske i naročito Slovačke – koja proizvodi najviše automobila po stanovniku u svetu – automobilski sektor postao je važan izvor stranih ulaganja, otvaranja novih radnih mesta i ukupnog ekonomskog rasta.
Međutim, kako je izbijanje pandemije zatvorilo dobar deo fabrika automobila širom sveta, a prodaja zbog posledične recesije sve više slabi, automobilska branša veruje da će centralna Evropa zbog toga biti snažnije pogođena nego ostali delovi sveta. To je posebno loša vest za Češku, Slovačku i Mađarsku čije se privrede snažno oslanjaju na taj industrijski sektor.
- Očekuje se da će taj sektor zabeležiti najveći pad unutar industrijske proizvodnje u regiji srednje i istočne Europe. U tom sektoru će oporavak biti najsporiji, pa bi mogao biti jedan od glavnih prepreka BDP-u - ističe Peter Virovacz, ekonomista banke ING u Budimpešti.
Predstavnici proizvođača automobila koji posluju u Češkoj, Slovačkoj, Poljskoj i Mađarskoj upozorili su u aprilu javnost da taj sektor u tim zemljama direktno i indirektno zapošljava 1,3 miliona radnika i učestvuje s gotovo petinom u ukupnoj proizvodnji automobila u Evropskoj uniji. Stoga su od evropskih institucija zatražili što bržu obnovu lanaca snabdevanja, finansijsku podršku i reviziju regulatornih zahteva koji se tiču emisija izduvnih gasova.
Predstavnik Evropske komisije poručio je da promena regulative ne može uključivati kašnjenje u primeni ili potpuno odbacivanje evropskih ciljeva zaštite okoline.
- Striktno zakonodavstvo o zaštiti okoline najbolji je način promovisanja konkurentnosti i inovativnosti - poručili su iz Brisela.
O važnosti autoindustrije u srednjeevropskim državama dovoljno govore makroekonomski podaci: u Mađarskoj taj sektor učestvuje s 4 do 6 odsto u BDP-u, a u Češkoj s 10 odsto. U Slovačkoj automobilska industrija učestvuje s 13 odsto u vrednosti privrede i zaslužna je za polovinu industrijske proizvodnje.
Deo proizvođača koji posluju u srednjoj Evropi smatra da će proizvodnja ove godine pasti između 20 i 25 odsto, odražavajući tako globalni pad proizvodnje.
Evropska komisija predviđa da će mađarska privreda ove godine pasti sedam odsto, a češka 7,8 odsto. U Slovačkoj će pad iznositi devet odsto, dok će Poljska – zbog manje izloženosti autoindustriji – ostvariti pad od 4,6 odsto. No, osim proizvodnje automobila, snažno je pogođena i industrija delova koja u tim državama zapošljava desetine hiljada radnika.
SKANDAL U ITALIJI! POSAO CVETA, A RADNICI NA PRINUDNOM: Preduzeća zloupotrebila pomoć države!
U poslednjih nekoliko godina u OVO SELO se slilo pola miliona evra! VRNDŽA U PODNOŽJU RTNJA atrakcija za sve!
"KADA VETAR PUŠE I ĆURANI LETE": Pubertetlije iz dosade trguju akcijama i to rade dobro!
Prva SERTIFIKOVANA KORONA FRI PLAŽA! Omiljena je turistima, a ovde virus ne zalazi!
Održano je više od 1.000 skupova tokom prethodne godine, ali znate li koji grad je omiljena KONGRESNA DESTINACIJA?