Некада главни замајац привредног развоја, постао је баласт: Ауто-индустрија ће ове године пасти и до 25 одсто!
Земље централне и источне Европе биће најтеже погођене падом производње у ауто-индсутрији изазваним епидемијом короне
Иако је производња аутомобила донедавно у средњоисточним државама сматрана правим благословом због водеће улоге у индустријској производњи, у кризи изазваној корона вирусом тај би се сектор могао показати као један од главних препрека економском опоравку.
ВАЖНО ОБАВЕШТЕЊЕ ЗА ПРЕДУЗЕТНИКЕ: Данас је крајњи рок да доставите један папир ОВОЈ СЛУЖБИ
ОПОРАВИЛО СЕ ТРЖИШТЕ НЕКРЕТНИНА У СРБИЈИ: Ево где је повећана потражња и у којим местима су станови НАЈЈЕФТИНИЈИ?
ДОБРА ВЕСТ ЗА СВЕ ПРИВРЕДНИКЕ: Ево ко све може да конкурише за други пакет државне помоћи
Након пада комунистичких режима на истоку Европе пре три деценије, страни произвођачи аутомобила почели су снажно да улажу у ту регију, привучени јефтином и образованом радном снагом. У државама попут Чешке, Мађарске и нарочито Словачке – која производи највише аутомобила по становнику у свету – аутомобилски сектор постао је важан извор страних улагања, отварања нових радних места и укупног економског раста.
Међутим, како је избијање пандемије затворило добар део фабрика аутомобила широм света, а продаја због последичне рецесије све више слаби, аутомобилска бранша верује да ће централна Европа због тога бити снажније погођена него остали делови света. То је посебно лоша вест за Чешку, Словачку и Мађарску чије се привреде снажно ослањају на тај индустријски сектор.
- Очекује се да ће тај сектор забележити највећи пад унутар индустријске производње у регији средње и источне Еуропе. У том сектору ће опоравак бити најспорији, па би могао бити један од главних препрека БДП-у - истиче Петер Вировацз, економиста банке ИНГ у Будимпешти.
Представници произвођача аутомобила који послују у Чешкој, Словачкој, Пољској и Мађарској упозорили су у априлу јавност да тај сектор у тим земљама директно и индиректно запошљава 1,3 милиона радника и учествује с готово петином у укупној производњи аутомобила у Европској унији. Стога су од европских институција затражили што бржу обнову ланаца снабдевања, финансијску подршку и ревизију регулаторних захтева који се тичу емисија издувних гасова.
Представник Европске комисије поручио је да промена регулативе не може укључивати кашњење у примени или потпуно одбацивање европских циљева заштите околине.
- Стриктно законодавство о заштити околине најбољи је начин промовисања конкурентности и иновативности - поручили су из Брисела.
О важности аутоиндустрије у средњеевропским државама довољно говоре макроекономски подаци: у Мађарској тај сектор учествује с 4 до 6 одсто у БДП-у, а у Чешкој с 10 одсто. У Словачкој аутомобилска индустрија учествује с 13 одсто у вредности привреде и заслужна је за половину индустријске производње.
Део произвођача који послују у средњој Европи сматра да ће производња ове године пасти између 20 и 25 одсто, одражавајући тако глобални пад производње.
Европска комисија предвиђа да ће мађарска привреда ове године пасти седам одсто, а чешка 7,8 одсто. У Словачкој ће пад износити девет одсто, док ће Пољска – због мање изложености аутоиндустрији – остварити пад од 4,6 одсто. Но, осим производње аутомобила, снажно је погођена и индустрија делова која у тим државама запошљава десетине хиљада радника.
СКАНДАЛ У ИТАЛИЈИ! ПОСАО ЦВЕТА, А РАДНИЦИ НА ПРИНУДНОМ: Предузећа злоупотребила помоћ државе!
У последњих неколико година у ОВО СЕЛО се слило пола милиона евра! ВРНЏА У ПОДНОЖЈУ РТЊА атракција за све!
"КАДА ВЕТАР ПУШЕ И ЋУРАНИ ЛЕТЕ": Пубертетлије из досаде тргују акцијама и то раде добро!
Прва СЕРТИФИКОВАНА КОРОНА ФРИ ПЛАЖА! Омиљена је туристима, а овде вирус не залази!
Одржано је више од 1.000 скупова током претходне године, али знате ли који град је омиљена КОНГРЕСНА ДЕСТИНАЦИЈА?