Nije sve u svoje vreme, već sve u tvoje vreme
“Srpski dani osiguranja” su krovni skup industrije osiguranja i najbolja prilika da se napravi presek stanja, da vidimo gde smo u odnosu na region i razvijena tržišta i da se upoznamo sa neophodnim promenama, u korist građana Srbije.
Ovako priču o konferenciji koju Udruženje osiguravača Srbije organizuje već šest godina, započinje generalni sekretar Udruženja Duško Jovanović. On dodaje i da je glavna prednost Srpskih dana osiguranja to što su za istim stolom strani predavači, regulator domaćeg tržišta, predstavnici struke i osiguravajućih društava.
Koji je cilj Konferencije?
- Cilj je edukacija građana, kojima osiguranje treba predstaviti kao saveznika u nevolji, ali i zaposlenih u sektoru, jer njima treba omogućiti praćenje modernih trendova i novih izazova. Unapređenje tržišta i razvoj i afirmacija struke su naši glavni ciljevi, jer želimo da dođemo do nivoa na kojem nećemo postavljati pitanje da li da se osiguramo, već ko nudi najbolje uslove. Kada smo organizovali prvu Konferenciju, nije bilo mnogo onih koji su verovali da će skup postati tradicionalan. Ispostavilo se, međutim, da je ovakva konferencija više nego potrebna srpskom tržištu. Neprocenjiva je prilika da predstavnici države zajedno sa osiguravajućim društvima, na jednom mestu, istaknu značaj osiguranja i da pokušaju zajedno da dođu do najboljih rešenja za razvoj ove industrije, u korist građana Srbije.
Srpski dani osiguranja su za relativno kratko vreme postali jedna od najvećih, ako ne i najveća konferencija koja je u celini posvećena osiguranju. Organizator je Udruženje osiguravača Srbije, a nedavno je na Zlatiboru održana šesta konferencija.
Za naziv nedavno održane Konferencije, odabrali ste reči Miroslava Mike Antića. Sa kojom porukom?
- “Nije sve u svoje vreme, već sve u tvoje vreme” je poruka svima jer želimo da ukažemo na potrebu preuzimanja lične odgovornosti i inicijative za očuvanje vrednosti koje imamo u životu. Godine krize izazvane pandemijom korona virusa podigle su odgovornost i svest ljudi o značaju osiguranja i potrebi da budemo zaštićeni, ali na tome treba još raditi.
Da li se i koliko menja sektor osiguranja?
- Osiguranje se stalno menja i prilagođava potrebama korisnika. Pandemija je dovela do drugačijeg načina poslovanja i pojave novih polisa, jer su i potrebe građana sada drugačije. Osiguravači su na krizu reagovali brzo pa je korisnicima pruženo ono što im je bilo najpotrebnije, a to je kupovina polisa putem interneta. Dosta toga što je uvedeno kao novina tokom pandemijske krize, primenjivaće se i u buduće. Ako govorimo o Srpskim danima osiguranja, uticaj Konferencije polako raste. Primera radi, dosta smo pričali o osiguranju poljoprivrede, pa je i pod uticajem stavova iznetih na Konferenciji, država povećala subvencije u pojedinim regionima sa 40 na 70% što je stimulativno delovalo na rast broja osiguranih. To je samo jedan od primera na koji način možemo da unapredimo osiguranje, uz uslov da o tome otvoreno razgovaramo na jednom ovakvom skupu I da zajedno dođemo do najboljih rešenja, zaključuje Jovanović.