OD BEOGRADA DO KRUŠEVCA ZA SAMO 90 MINUTA! Prva deonica moravskog koridora biće otvorena U SUBOTU
Moravski koridor biće i najširi u Srbiji sa ukupnom širinom od 30 metara, što je za blizu dva metra šire od ostalih, a projektovana maksimalna brzina biće 130 kilometara na sat.
Prva deonica moravskog koridora otvara se za saobraćaj u subotu, a planirano je da kompletan auto-put od Pojata do Čačka bude završen 2025. Duž prvog srpskog "pametnog" puta, vozači će u realnom vremenu biti obaveštavani o udesima, vremenskim (ne)prilikama, zastojima, odbačenim predmetima...
Prva deonica Moravskog koridora, od Pojata do predgrađa Kruševca, u dužini od oko 17 kilometara biće otvorena u subotu, najavio je ministar saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić. Puštanjem u saobraćaj ove trase značajno će se skratiti vreme putovanja, pa će se od Beograda do Kruševca stizati za svega 90 minuta, pola sata brže nego dosad.
ONI SU TO ZASLUŽILI Vučić najavio: Medicinarima veće plate do kraja godine
MAESTRALAN PUTINOV POTEZ Ako Zapad neće - ima ko hoće! Dve velike sile sad zavise od Rusije
NIKAKO NE SLUTI NA DOBRO! Oprez na Vol Stritu traje - maj je ključan za ekonomiju
Završetkom kompletnog Moravskog koridora, koji je planiran 2025, povezaće se Čačak i Pojate, odnosno Koridor 10 i 11 u dužini od ukupno 112,3 kilometara. Ovaj prvi srpski "pametni" autoput biće pokriven telekomunikacionom infrastrukturom duž cele trase, pa će vozači će u realnom vremenu biti obaveštavani o udesima, vremenskim (ne)prilikama, zastojima, odbačenim predmetima...
Više investicija
U svim mestima koja se nalaze na novim putevima i železničkim prugama imaćemo više investicija - izjavio je ministar saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić.
Činjenice
112 kilometara biće dug Moravski koridor
118 mostova, nadvožnjaka i podvožnjaka
11 petlji
800 miliona evra je vrednost izgradnje celokupnog Moravskog koridora
3.700 radnika u proseku je svakog dana angažovano na gradnji koridora
Najbrža veza
Ministar infrastrukture Goran Vesić naveo je da kada Srbija bude saobraćajno povezana, to ne znači samo da će ljudi biti bliži jedni drugima već da ćemo u svim mestima koja se nalaze na novim putevima i železničkim prugama imati više investicija.
- To znači više radnih mesta, bolji životni standard, razvoj turizma. Dužina Moravskog koridora je nešto više od 110 kilometara i on povezuje dva autoputa, a to su autoput Beograd - Niš kod petlje Pojate i autoput "Miloš Veliki", kod petlje Preljina. Između se nalazi nekoliko mesta: Ćićevac, Kruševac, Trstenik, Vrnjačka Banja, Kraljevo i na ovom potezu živi oko pola miliona ljudi - naveo je ministar Vesić.
Industrijska zona
Paralelno sa izgradnjom Moravskog koridora biće napravljena i velika industrijska zona koja će se nalaziti između Varvarina i Ćićevca. Ova industrijska zona će otvoriti novu perspektivu za razvoj ove dve opštine, ali i za Trstenik i Kruševac i povećati zaposlenost lokalnog stanovništva.
"Pametni" autoput
Vesić je istakao da je Moravski koridor najširi i prvi "pametni" autoput u našoj zemlji.
- U budućnosti vožnja "pametnim" putevima, pomoću napredne tehnologije, biće lakša, jer će vozila moći da "čitaju" saobraćajne znake i usporavati brzinu, pa tako vozači neće moći da voze prebrzo, već koliko je propisano. Ukoliko se desi saobraćajna nesreća, sva vozila koja nailaze automatski će usporavati brzinu kako se ne bi stvarale gužve i na taj način ćemo smanjiti broj saobraćajnih nezgoda i omogućiti komforniju vožnju - objasnio je Vesić.
Moravski koridor biće i najširi u Srbiji sa ukupnom širinom od 30 metara, što je za blizu dva metra šire od ostalih, a projektovana maksimalna brzina biće 130 kilometara na sat.