ОД БЕОГРАДА ДО КРУШЕВЦА ЗА САМО 90 МИНУТА! Прва деоница моравског коридора биће отворена У СУБОТУ
Моравски коридор биће и најшири у Србији са укупном ширином од 30 метара, што је за близу два метра шире од осталих, а пројектована максимална брзина биће 130 километара на сат.
Прва деоница моравског коридора отвара се за саобраћај у суботу, а планирано је да комплетан ауто-пут од Појата до Чачка буде завршен 2025. Дуж првог српског "паметног" пута, возачи ће у реалном времену бити обавештавани о удесима, временским (не)приликама, застојима, одбаченим предметима...
Прва деоница Моравског коридора, од Појата до предграђа Крушевца, у дужини од око 17 километара биће отворена у суботу, најавио је министар саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић. Пуштањем у саобраћај ове трасе значајно ће се скратити време путовања, па ће се од Београда до Крушевца стизати за свега 90 минута, пола сата брже него досад.
ОНИ СУ ТО ЗАСЛУЖИЛИ Вучић најавио: Медицинарима веће плате до краја године
МАЕСТРАЛАН ПУТИНОВ ПОТЕЗ Ако Запад неће - има ко хоће! Две велике силе сад зависе од Русије
НИКАКО НЕ СЛУТИ НА ДОБРО! Опрез на Вол Стриту траје - мај је кључан за економију
Завршетком комплетног Моравског коридора, који је планиран 2025, повезаће се Чачак и Појате, односно Коридор 10 и 11 у дужини од укупно 112,3 километара. Овај први српски "паметни" аутопут биће покривен телекомуникационом инфраструктуром дуж целе трасе, па ће возачи ће у реалном времену бити обавештавани о удесима, временским (не)приликама, застојима, одбаченим предметима...
Више инвестиција
У свим местима која се налазе на новим путевима и железничким пругама имаћемо више инвестиција - изјавио је министар саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић.
Чињенице
112 километара биће дуг Моравски коридор
118 мостова, надвожњака и подвожњака
11 петљи
800 милиона евра је вредност изградње целокупног Моравског коридора
3.700 радника у просеку је сваког дана ангажовано на градњи коридора
Најбржа веза
Министар инфраструктуре Горан Весић навео је да када Србија буде саобраћајно повезана, то не значи само да ће људи бити ближи једни другима већ да ћемо у свим местима која се налазе на новим путевима и железничким пругама имати више инвестиција.
- То значи више радних места, бољи животни стандард, развој туризма. Дужина Моравског коридора је нешто више од 110 километара и он повезује два аутопута, а то су аутопут Београд - Ниш код петље Појате и аутопут "Милош Велики", код петље Прељина. Између се налази неколико места: Ћићевац, Крушевац, Трстеник, Врњачка Бања, Краљево и на овом потезу живи око пола милиона људи - навео је министар Весић.
Индустријска зона
Паралелно са изградњом Моравског коридора биће направљена и велика индустријска зона која ће се налазити између Варварина и Ћићевца. Ова индустријска зона ће отворити нову перспективу за развој ове две општине, али и за Трстеник и Крушевац и повећати запосленост локалног становништва.
"Паметни" аутопут
Весић је истакао да је Моравски коридор најшири и први "паметни" аутопут у нашој земљи.
- У будућности вожња "паметним" путевима, помоћу напредне технологије, биће лакша, јер ће возила моћи да "читају" саобраћајне знаке и успоравати брзину, па тако возачи неће моћи да возе пребрзо, већ колико је прописано. Уколико се деси саобраћајна несрећа, сва возила која наилазе аутоматски ће успоравати брзину како се не би стварале гужве и на тај начин ћемо смањити број саобраћајних незгода и омогућити комфорнију вожњу - објаснио је Весић.
Моравски коридор биће и најшири у Србији са укупном ширином од 30 метара, што је за близу два метра шире од осталих, а пројектована максимална брзина биће 130 километара на сат.