ONI BAŠ ZNAJU SA NOVCEM: Ovo su ZLATNA PRAVILA kojih se pridržava svaki MUDRI BOGATAŠ
Postoje neke kupovine i potrošačke navike koje naprosto nemaju smisla za ljude koji znaju s novcem, a ovo je top šest stvari koje oni neće kupiti.
Ne morate biti bogati da biste bili "dobri s novcem", jer upravljanje novcem više zavisi od navika čoveka, nego od njegovog prihoda, ističu stručnjaci.
Ljudi koji znaju s novcem uvek traže način za život unutar svojih mogućnosti, kako bi potrošili manje nego što je potrebno i oni nisu milioneri, već ljudi s prosečnim primanjima.
Takvi ljudi po pravilu manje dižu kredite – a ako ih i dignu ranije ih otplaćuju, ne ulaze u minuse, ne kupuju stvari na milion rata i što je najvažnije – uspjevaju da uštede.
OVO SU NAJTRAŽENIJI POSLOVI U SRBIJI: Ako se njima bavite SIGURNO IMATE ZAPOSLENJE, a za mnoge NE TREBA DIPLOMA
U JEKU NAFTNE KRIZE! Rusi objavili kolike su im rezerve "crnog zlata" - Amerikanci u čudu!
VELIKA PRILIKA ZA DOMAĆE PROIZVOĐAČE: Švedska OTVARA VRATA za srpsko voće
1. Novi automobili
Ljudi koji imaju celi ili deo iznosa ušteđen za kupovinu automobila, ili mogu imati čak i veći iznos štednje na banci, najčešće voze automobile stare od 2-5 godina. Zašto? Realno, nije da sebi ne mogu to priuštiti, ali su svesni činjenice da novi automobili gubi 10 odsto svoje vrednosti već u prvom mesecu nakon kupovine, a 20 odsto tokom prve godine. Tu nema računice, osim ličnog zadovoljstva vožnje novog automobila, ali za finansijske stručnjake to je bacanje novca "u vetar".
Oni koji znaju s novcem svesni su činjenice da se najbolja vrednost ostvaruje kupovinom polovnog automobila, jer istovremeno mogu štedeti, a voze istu klasu.
2. Ne uzimaju automobile na lizing
Iako lizing i dalje uključuje neke pologe, dok mesečne rate mogu biti niže od kredita, s lizingom ne postajete vlasnik nečeg kao što biste s klasičnom pozajmicom. Iako se lizing može činiti kao dobar način kratkoročnog izbjegavanja duga, oni koji znaju s novcem to vide na drugi način.
-Ako vas motiviše najmanji dugotrajni trošak, najviše smisla ima kupiti auto i zadržati ga - smatra Alain Nana-Sinkam.
Oni koji znaju s novcem ne nalaze se u situaciji da uvek žude za nečim novijim ili boljim, pa lizing nije neka opcija za njih.
Vreme je za kupovinu! Prodaju se oduzeti automobili: Kupite auto za samo 140 evra!
Od činovnika do kiparskog biznismena: Ko je Srbin koji je kupio akcije hrvatskog "Kraša"?
3. Ne kupuju kuću ili stan koji ne mogu priuštiti
Najbolja je ona nekretnina koju možeš priuštiti – ističu stručnjaci. Ne treba računati koji je najveći kredit koji smo sposobni otplaćivati, jer uvek može doći do nepredvidivih događaja – bolovanja, otkaza, ranijeg penzionisanja i slično. Jedina pametna stvar je odvajati novac sa strane za što raniju otplatu kredita, kako bi se smanjile kamate.
Dođe li do povoljnije finansijske situacije, uvek se može prodati stari dom i kupiti novi koji je skuplji – ali tek kad se steknu okolnosti za to.
4. Ne kupuju stvari na kartice
Nema ništa loše u kupovini karticama, no sve dok to što plaćamo karticom možemo kupiti i gotovinom, to tako i treba da uradimo. Naime, ako plaćamo karticom jer nemamo taj novac, zapravo se zadužujemo, a takvo ponašanje vodi do toga da ćemo, kad vratimo novac za dug, imati manjak novca za stvari koje nisu opcija već stvarna obaveza – poput mesečnih računa, goriva i sličnog.
To vodi u začarani krug duga, na koji se konstantno plaćaju kamate.
Ljudi koji se nađu u finansijskim poteškoćama kažu kako su upravo kreditne kartice te koje su doprinele njihovim problemima.
5. Ne kupuju dizajnerske luksuzne proizvode
Ljudi koji znaju s novcem su manje zainteresovani za brendove i "marke" – posebno kada su u pitanju potrošni proizvodi, poput odeće, nakita i sličnog.
Oni će radije dati više novca za stvari koje i kasnije same predstavljaju vrednost i mogu se prodati – nekretnine, obrazovanje i slično.
6. Ne kupuju nekvalitetne stvari
Kada se odlučite novac potrošite na bezvredne stvari, dobijate bezvredne rezultate.
Stara poslovica kaže: "Nisam dovoljno bogat da kupujem jeftine stvari". Ne kupujete ono što je najjeftinije, kupite ono što mislite da je najbolje.
Znači, bolje kupiti jednu skuplju ali kvalitetnu majicu svake četiri ili pet godina nego svake godine po jednu jeftinu i lošu.
KAKO JE NASTAO GASTARBAJTER? Tog oktobra 1968... (VIDEO)